Avatar billede perplet Nybegynder
21. januar 2007 - 10:04 Der er 29 kommentarer

Godt antivirus/firewall program - evt. gratis

Bruger pt Norton internet security, men det er nu udløbet. Overvejer lidt, om jeg skal forny det eller finde noget andet.

Vil derfor gerne vide, om der findes noget andet/bedre - meget gerne gratis (ikke pirat, bare freeware eller hvad man kalder det), da min økonomiske situation er lidt preset pt

Takker

Plet
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 10:18 #1
Kan på det kræftige anbefalde Kaspersky Antivirus og Kaspersky AntiHacker, bruger det selv !!

Kaspersky Antivirus koster for et års licens 329,-

Kaspersky AntiHacker koster (kan ikke lige huske det)

Tjek www.kaspersky.dk det har vudnet utallige priser for det bedst osv.

Tjek også www.spywarefri.dk der anbefalder de også det på det kræftige !!
Avatar billede perplet Nybegynder
21. januar 2007 - 10:22 #2
Det virker både som antivirus og firewall?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 10:28 #3
ja, altså det er så to separate programmer ! Det skal så siges, at (hvis jeg forstår dig på den måde) hvis du kun har det ene program, så kan du heller ikke ikke kører det andet. Sådan et det slet ikke, hvis har antivirus programmet, så kan saksens køre en anden firewall og omvendt osv. !!

du kan finde det her http://www.spywarefri-shop.dk/ til fornuftige priser !!

Hvis jeg skal gøre lidt mere reklame, så kan jeg også anbefalde Spy Sweeper, det æder alt spyware og jeg mener i 98 % af tilfældene !! Har også det !

Hvis du har de tre programmer, du er du virkelig godt beskyttet !!
Avatar billede perplet Nybegynder
21. januar 2007 - 10:32 #4
Kigger lige på det...

De koster 329 per styk?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 10:32 #5
Se her

Kaspersky Internet Security

http://www.kaspersky.dk/ebutik.php

der er antivirus+firewall i en pakke !!
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 10:33 #6
jep for antivirus prgrammet !! Men på det link jeg sendte kan du får dem begge i et program for 549,- !
Avatar billede perplet Nybegynder
21. januar 2007 - 10:34 #7
Ah....det besvarede spørgsmålet....

Er det brugervenligt også?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 10:35 #8
jeg har virkelig været tilfreds med det, jeg kan kun anbefalde det !!
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 10:40 #9
Hvis du læser her: http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

og går ned, skriver de om kaspersky: fås også på dansk nu. Det hører absolut til et af de bedste programmer i verden. Dette prg. kan sættes til at opdatere hver time døgnet rundt. Et prg. vi varmt kan anbefale til den kræsne bruger, som er meget på Nettet, og har brug for den god beskyttelse.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 10:41 #10
er du ved at overveje !
Avatar billede bentalf Nybegynder
21. januar 2007 - 10:56 #11
svar til plet brug avg der er gratis plus av-aware så er du godt kørende vh alf.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. januar 2007 - 11:03 #12
avast har en rigtig god gratis version: www.avast.com
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 11:05 #13
den gratise version af AVG er intet i forhold til Kaspersky Antivirus !!!
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 11:07 #14
men jeg vil mene, når man har Kaspersky Antivirus og Kaspersky AntiHacker, så er man virkelig godt kørende !! Også er det altså til en rimelig pris !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2007 - 11:54 #15
Har skiftet fra Kaspersky Antivirus til AVG Free, og er ret tilfreds!!!

Selvfølgelig er der forskel, men AVG gør sit arbejde til topkarakter.

http://free.grisoft.com
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 12:35 #16
til perplet - spørg gutterne på spywarefri, de vil hel sikkert give mig ret i det her ! Det var dem der i sin tid lokkende mig på kaspersky vognen og jeg må sandelig sige, jeg skam ikke fortrudt det !!
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 12:38 #17
og hvis du får problemer med programmet osv. så er der også www.spywarefri.dk/forum hvor der er godt hjælp at hente !!
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 12:39 #18
til john_sigers - Hvad fik dig dog til at skifte ??
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 12:40 #19
sorry, john_stigers
Avatar billede old-faithful Praktikant
21. januar 2007 - 12:48 #20
Du kan også prøve at kigge på ét af flg. *gratis* programmer:

FIREWALL
Flere af de flg. firewalls er gode, men særligt Comodo synes at få gode anmeldelser.
  • Comodo Firewall  (http://www.personalfirewall.comodo.com/)
  • Kerio Personal Firewall 2.15  (http://www.321download.com/LastFreeware/page7.html)
  • ZoneAlarm  (http://www.zonelabs.com/)
  • Sygate Personal Firewall  (http://www.oldversion.com/program.php?n=sygate)
  • Goldtach; gratis tidsubegrænset demo (http://www.goldtach.com)
  • Jetico Personal Firewall (http://www.jetico.com/jpfirewall.htm)

ANTI-VIRUS
Udover AVG findes der også et par andre gratis muligheder.
  • AVG AntiVirus  (http://free.grisoft.com/freeweb.php)
  • Avast AntiVirus  (http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html)
  • AntiVir PersonalEdition Classic  (http://www.free-av.com/)
  • F-Prot, til DOS (http://www.f-prot.com/products/home_use/dos/)
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 13:23 #21
jeg har det sådan, hvorfor ikke betale et beløb og få den ekstra service der evt. er ved det, end at få noget lort der ikke virker en skid !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2007 - 13:57 #22
Min licens løb ud + jeg fik virus et par gange med Kaspersky.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 17:18 #23
jeg har en onkel der fik sån en trojansk hest som AVG ikke lige ville fjerne, når han havde fjernet den og scannet igen dukkede den bare op igen, sådan gjore han et par gange !! AVG ville bare ikke slette den, og den var endda fuld op to date ! Så fik jeg ham på Kaspersky vognen, den fjernede den uden problemer, og der har overhoevdet ikke været noget galt siden !!

jeg har haft Kaspersky i ca. et år nu, der har overhovedet ikke været nogen problemer !!
Avatar billede tiger_dk Mester
21. januar 2007 - 17:58 #24
Lad mig da lige høre, har du besluttet du besluttet hvad du vil vælge !!
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 20:04 #25
jeg ville: som firewall bruge en router, og så windows´ indbyggede firewall. Som Antivirus bruger jeg i øjeblikket nod 32, og jeg er rigtig godt tilfreds med det. Det bruger ingen ressourcer (norton internet security sløver maskinen) og er effektiv. Den eneste grund til at have en software firewall ud over routeren/windows er, hvis du vil have styr på hvilke programmer der gerne vil på nettet fra din maskine.
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 20:07 #26
Men hvis det kniber med økonomien, ville jeg da bruge nogle af de gratis programmer som old-faithful remser op! :) Og så lidt backups!
Avatar billede tiger_dk Mester
23. januar 2007 - 09:44 #28
lad mig lige høre, har du besluttet dig, der er godtnok kommet en del muligheder at vælge imellem !
Avatar billede jebo Novice
11. februar 2007 - 10:25 #29
Jeg har gennem flere år anvendt kombinationen af Sygate firewall og AVG Free virusprogram. Derudover har jeg installeret Ad-aware og Spybot til fjernelse af det, som virusprogrammet ikke tager. Kører Ad-aware og spybot månedligt.
Fuld tilfredshed.
Alle programmer er gratis.