Avatar billede heinoma Nybegynder
20. januar 2007 - 20:22 Der er 7 kommentarer

kan ikke geninstaller windows xp sp2

hej eksperter..

har et problem, kan ikke geninstaller windows,,
min computer kan ikke starte op, den gider ikke at loade..
selvom når jeg sætter windows cd'en i, viser den først:
start fra cd'en tryk på en tast,, derefter når jeg har gjordt det står der at den undersøger hardwarekonfiguration..
og derefter går den i stå og den viser sort skærm.

det er en fujitus siemens computer..

kører på SATA harddisk..

hjælppp...
Avatar billede amite Mester
20. januar 2007 - 20:53 #1
Sidder din SATA disk på en RAID controller? I så fald skal du trykke F6 på et tidspunkt under Windows installationen når den undersøger din hardware i starten derefter have constroller driveren klar på en diskette(!!) - Hvis dette er tilfældet og du bare lader den køre forbi vil den gå død, dog burde den vel alligevel komme med den fantastiske blå skærm og ikke en sort ;)
Avatar billede heinoma Nybegynder
20. januar 2007 - 20:55 #2
det er en bærebar comp.
problemet er at den ikke ville køre videre efter at den har sagt at den undersøger hardwarekonfiguration.. skærmen bliver altså sort..
Avatar billede c-holst Novice
21. januar 2007 - 14:10 #3
en tanke...

antager at du har gang i en nyinstallation og du derfor ikke har noget på disken du vil gemme
prøv at hente programmet killdisk  http://www.killdisk.com/

når den har renset din harddisk burde der ikke være nogen problemer med at starte installationen via din cd
Avatar billede c-holst Novice
21. januar 2007 - 14:12 #4
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:40 #5
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede robotten Praktikant
02. marts 2007 - 14:15 #6
I det hele taget få lukket sine spm., vi er glere der afventer feedback!
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:27 #7