Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:03 Der er 19 kommentarer

Boot disk failure, insert system disk and pres enter

Jeg har for nyligt anskaffet mig en ny harddisk. Min gamle hardisk gik bare lige pludselig ned og skrev Boot disk failure, insert system disk and pres enter. Jeg besluttede mig så for at købe en nu. Men nu er det FANDME sket igen. Jeg er helt ulykkelig og står og skal bruge min computer snarest. Er der nogle der ved hvad jeg skal gøre? Ville virkelig sætte stor pris bare den mindste hjælp.
Hvis der skulle være noget jeg har glemt på i endelig skrive det.

Mvh. Den uheldige
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:07 #1
lidt mere system info ville være godt, er det en blærbar.. m.m..

Har du prøvet at lave en repair el.->> http://www.dbhome.dk/bartfreak/guider/Boot-ini%20problem.htm

ellers prøv at starte op i fejlsikret tilstand, (F8 i opstart) og lav en scandisk.?
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:09 #2
Det er ikke en bærbar.

1024 ram.
Windows xp.
40gb hdd.
Asus motherboard
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:12 #3
Jeg har prøvet at lave en repair men den skrev bare at jeg ingen harddisk havde på?
Jeg går lige ned og prøver fejlsikret tilstand..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:14 #4
er det en s-ata disk, skal du måske lige installere driveren igen..?
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:20 #5
Jeg har ikke fået nogle drivere med til harddisken. Den reagere ikke rigtig når jeg trykker f8. Min harddisk er en
Seagate Barracuda 7200.10
Det er en af de harddiske hvor man kan sætte de "gamle" motherboard stik i. Det skal siges at computeren er omkring de 2 måske 3 år gammel.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:21 #6
altså en ide, og nej der ingen driver til en sådan.

Har du jumpet den rigtigt.?
1. på kablet master, nr.2 slave.??
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:26 #7
Jeg har slet ikke pillet ved det der kabel og slave.. Den virkerde også fint indtil den lige her for 30 minutter siden frøs og så efter genstart skrev det lort: :(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:29 #8
så du ikke prøvet noget endnu...O)

Se om den er jumpet rigtigt, det kan være årsagen til dit problem.
Og mens du er dernede, så rens den for støv..O)
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:38 #9
:::::

Den er jumpet til nummer 2 fra venstre, hvis man tæller nr 1 med self..

Hehe jeg har desvære ikke noget til at rense computeren for støv men tror du det kan være problemet? Har dog ret meget støv skal det lige siges hehe :D men det skulle vel ikke forhinde computern i at arbejde optimalt
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:40 #10
jo, det øger varme m.m.., og kan få den til at gå ned og være ret så ustabil.
Rens den med en pensel ,og en støvsuger ,el noget trykluft.
(rør ikke pcén med støvsugeren)

Du skal på hdén, hvordan jumperne skal sidde.O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:41 #11
Du skal på hdén se, hvordan jumperne skal sidde.O)

Der er normalt en lille vejl.
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:46 #12
Den stod til cabel sellect .. har sat den til master= on og slave  = off
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 18:48 #13
godt.!

hvis den ikke kører så prøv,.->> Har du prøvet at lave en repair el.->> http://www.dbhome.dk/bartfreak/guider/Boot-ini%20problem.htm

ellers prøv at starte op i fejlsikret tilstand, (F8 i opstart) og lav en scandisk.?
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 18:59 #14
Det dur nu.. Ved ikk lige hvorfor dem jeg købte den hos satte den til Cabel master ting.
Avatar billede xnk Nybegynder
20. januar 2007 - 19:00 #15
Tak for hjælpen rigtig rigtig rigtig mange tak
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 19:07 #16
for at lukke spm´let, skal du acceptere mit svar..O)
Marker navnet med musen og tryk accepter.
Takker, og ha´ en forsat god week-end.
Ps: har du flere diske i, så sørg for at de er jumpet rigtigt, og check DMA.->http://dbhome.dk/bartfreak/guider/Langsom%20computer2.htm
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 19:49 #17
husk at luk..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. januar 2007 - 13:27 #18
??
:O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. marts 2007 - 14:41 #19
hm.!?