Avatar billede mooncrasher Nybegynder
20. januar 2007 - 16:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kompitabilitet mellem bundkort og CPU

Hej eksperter
For et stykke tid siden erhvervede jeg mig, efter råd fra en bekendt, følgende varer i forbindelse med en opgradering af min PC:

MB ASROCK SKT775 775DUAL-915GV 2xDDR 2xDDR2 3xPCIE
CPU Intel Pentium D 945 3.4 GHz DualCore / Socket
RAM 1024 MB DDR PC3200 OCZ 400 MHz

Det ville imidlertid ikke fungere, idet bundkortet udelukkende formåede at fordele strømmen - der var hverken skærmbillede, opstartslyd eller noget andet (heller ingen opstartslyd eller skærmbillede når udelukkende bundkortet var sat til). Efter at have en bekendt til at kigge på det, konkluderede vi, at bundkortet nok var defekt, og den blev sendt tilbage til forhandleren på reklamtionsretten.
Denne vurderede fejlen til at være, at der ikke kom noget signal fra CPUen, og ombyttede så varen, så jeg fik en hel ny.
Men samme fejl har vist sig igen på det nye bundkort, så mit spørgsmål går nu på, om det monstro er et andet sted, fejlen ligger? Evt. vedr. kompitabiliteten mellem CPU og bundkort?
Jeg er meget lidt inde i PC-hardware, og det er derfor også som nævnt en bekendt der har stået for det..

Hvis det skulle være her, der er noget galt, er der så nogle forslag til alternativer i samme prisklasse (500-700 kr)?

mvh Anders
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 17:18 #1
så vidt jeg kan se dutter cpuén ikke til det bundkort.->> http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=775Dual-915GV
Avatar billede mooncrasher Nybegynder
20. januar 2007 - 17:27 #2
Det ser det rigtig nok ud til - har du evt. noget forslag til, hvad man der kunne være et godt og kompitabelt alternativ?
Avatar billede mooncrasher Nybegynder
20. januar 2007 - 17:32 #3
... altså nærmere præciseret, et bundkort, der kan stortset det samme, men som så blot også understøtter cpuen..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 17:37 #4
der er den omvendte liste her.-> http://www.asrock.com/support/cpu.asp?s=775

Altså hvilke cpuér der understøtter hvilke bundkort.

Du skal være 110% på at den hedder det som den gør.?
Men måske en af disse.->>
http://www.asrock.com/support/cpu.asp?s=775&u=132
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 17:40 #5
men måske dette.->> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=148769

Men du skal dobbelte checke det før du gør noget..O)
Avatar billede mooncrasher Nybegynder
20. januar 2007 - 17:46 #6
okay - jeg kigger på det, og sørger så for at tjekke ordentlig efter denne gang, før jeg køber noget nyt :) Tak for hjælpen!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 17:46 #7
det var så lidt..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 17:49 #8
takker.!