Avatar billede piakj Nybegynder
20. januar 2007 - 14:19 Der er 2 løsninger

tilslutte en pc til min trådløse router - giver problemer

Hvordan tilslutter jeg endnu en pc til min trådløse router fra Draytek vigor2100vg? Jeg har hele tiden haft min stationære på og den virker, men ikke kunnet tilslutte bærebare udover med kabel i routeren hvor den så også virker, nu har jeg endnu en stationær pc jeg godt vil have tilsluttet. Den kan godt se det trådløse net, men tilslutter sig min underbos hvor jeg ikke har kode derfor begrænset net, jeg har sagt den skulle foretrækkke mit net, men den logger ikke på der....
Vi har det der hedder PPPoE som forhandleren af routeren satte den op til inden jeg fik den kan det have noget med det at gøre???
Ps alle 3 pcer kører på winxp pro
Avatar billede briis Nybegynder
24. januar 2007 - 19:46 #1
Som jeg kan forstå det, så virker alt bare du bruger kabel? Hvis det er er rigtig forstået har dit problem intet med PPPoE at gøre.
Det er din PC's evne til at koble sig på den trådløse del af din router der er problemet. problemet kan enten ligge i den måde den trådløse del er konfigureret i routeren eller på den trådløse adapter du har i din PC.
Lad os starte der. Mange trådløse adaptere installerer deres eget stykke software til at konfigurere den trådløse opkobling med. Min erfaring er dog at de ofte er unødigt komplicerede at sætte op, så det bedste sted at starte er at lade Winows XP styre den trådløse tilgang. Det kan du enten gøre i det installerede stykke software ved at finde et menu punkt til det, eller gå ind i Kontrol Panelet og vælge dit trådløse netkort, og her et sted er der en mulighed for at 'lade Windows styre det trådløse'. Når du har lavet denne ændring, så genstart maskinen, og se om det nu ikke virker. Ellers må vi i gang med at kigge på routeren.

Bjarne
Avatar billede piakj Nybegynder
31. maj 2007 - 22:18 #2
Det viste sig min router skulle have mac adresserne på de pcer der skulle have adgang til nettet..... Så simpelt