Avatar billede kujuk Nybegynder
18. januar 2007 - 19:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af grafikkort

Er der nogen der kan vejlede mig lidt i købet af et nyt grafikkort til min søns computer ?

Den har et integret grafikkort, men han ønsker at få maskinen gjort bedre til at spille de meget krævende spil (f.eks. Battlefield 2142/GTA San Andreas/Sims).

Han har følgende:

ATI Radeon 9200 integrated graphics 64 MB
2,6 GHz
Intel Pentium 4 CPU
1024 RAM
HD 120 GB
FSB 800/533/400 MHz
Motherboard P4R800-VM
Expansion slots 1 x AGP 8/4x (1,5V only) og 3 x PCI
Chipset ATI Radeon 9100 IGP og ATI IXP200
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2007 - 21:09 #1
Hvor meget må det koste?

Min søn har lige fået dette kort:

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?goto=productinfo&opgvarer=&altvarer=&varernr=A7600GTTDH256&func2=&func=&mainfunc=link

og han er meget tilfreds med det.
Avatar billede Mik2000 Professor
18. januar 2007 - 22:04 #2
Hej

Du får nok mere for pengene i et Radeon AGP X1650Pro basseret kort når det er AGP port, da GeForce Nvidia er lidt dyrere for ydelsen i disse kort

Disse 3 vil være et godt bud (Billigst og langsomst øverst - men alle er meget bedre end det har har)
Radeon AGP X1600Pro 512MB DVI+TV-Out
Radeon AGP X1650Pro 512MB DVI+TV
Radeon AGP X1950Pro 256MB DVI+TV

Skal det være GeForce/Nvidia så vil jeg vælge et af disse.
Club 3D GeForce AGP 7600GS 256MB DVI+TV-Out
Club 3D GeForce AGP 7600GT 256MB DVI+TV-Out
Club 3D GeForce AGP 7800GS 256MB DVI + TV-Out

Priser: Søg edb priser. Mærke har ikke så stor betydning.
Avatar billede adema Nybegynder
19. januar 2007 - 12:20 #3
jeg ville som udgangspunkt ikke vælge et club3d kort, har aldrig haft nogle jeg har været tilfreds med. de har enten støjet som en jetjager eller ikke virket efter hensigten.

det er selvfølgelig en personlig holdning, men syns bestemt mærket har lidt at sige.

hvis han ikke skal spille nyere spil på den maskine kan han med fordel bruge et 6800 XXX kort fra XFX. det kan trække alt til directx9.0 mere eller mindre
Avatar billede kujuk Nybegynder
19. januar 2007 - 15:45 #4
Tak for jeres hjælp.

Vi valgte Radeon AGP X1650Pro så er det jo spændende om det vil hjælpe.

Ønsker I del i point, bedes I komme med et svar.
Avatar billede milter Ekspert
19. januar 2007 - 22:56 #5
Ikke fra mig, ellers tak :)
Avatar billede Mik2000 Professor
19. januar 2007 - 23:35 #6
Hermed et svar :)

Vedr. Club 3D så skrev jeg Mærke har ikke så stor betydning. Synes generelt det skifter fra kort til kort. Nogle kort har asus nogle gode, andre er knap så gode og det samme med Club 3D og andre mærker.
Men generelt er det en meget lille forskel der er.