Avatar billede donnydipp Nybegynder
18. januar 2007 - 18:25 Der er 6 kommentarer

Grafikkort HDTV-Out til S-Video Out eller scart ?

har i nogen ide om hvor i dk man kan få fat i en adapter der kan omdanne HDTV-Out til S-video out eller scart ?

jeg ved at sådanne adaptere eksisterer ...

her er et billedeksempel

http://images.tigerdirect.com/itemdetails/L456-1006COUT2.jpg

jeg ønsker at forbinde hdtv-out udgangen på et grafikkort til mit fjernsyn, der kun har scartindgang.

hdtv-out stikket på grafikkortet ser således ud : (det sorte runde 7pinsstik til venstre)

http://www.hardwareluxx.de/slee/7900/7900gt/g/ports.jpg
Avatar billede c-holst Novice
19. januar 2007 - 11:32 #1
hvorfor køber du så ikke bare den du selv har fundet?
h
hvor har du fundet det billede?
Avatar billede donnydipp Nybegynder
19. januar 2007 - 12:23 #2
har fundet den via google billedsøgning, og billedet kom fra sitet tigerdirect.com, men jeg kunne ikke finde adapteren inde på deres site ...
Avatar billede donnydipp Nybegynder
19. januar 2007 - 13:42 #3
HURRA ... Det viser sig at HCTV-Out er bagudkombatibelt med s-video, dvs at man kan stikke et s-video stik direkte ind i et HDTV stik ...

s-video er et 4 bensstik og hdtv er et 7 bensstik ... begge stik er af typen mini din

men de 4 af hullerne på et hdtv stik er placeret præcis samme sted som på s-video ...

og jeg har testet det, og det funker ....
Avatar billede donnydipp Nybegynder
19. januar 2007 - 13:42 #4
points retur til mig selv ...
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:39 #5
lukker du ikke så:-9
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2007 - 22:03 #6
ping:-)