Avatar billede tik Nybegynder
18. januar 2007 - 14:56 Der er 2 kommentarer

litteratur til det trykte medie!

Hey eksperter!

Jeg skal til at igang med en speciale periode på min uddannelse, hvor jeg vil sætte mig ind i billedredigering, design til web og design til tryk...

Det jeg gerne vil lære er hvordan man sammensætter forskellige elementer og sætter det flot op, vil bl.a gerne arbejde med, flyers, plakater og covers.
Desuden er det også planen at jeg skal lære hvordan man gør det 100 % klar til tryk!

Mit spørgsmål er så om der er nogle der kan anbefale nogle gode bøger til at komme igang med, det er underordnet om de er på dansk eller engelsk.
Jeg regner med at jeg vil bruge følgende programmer: Photoshop, InDesign og Illustrator. Jeg er godt inde i PS, men har aldrig prøvet de andre programmer.

Venlig hilsen

Nikolaj

Ps. Hvis der er nogen som ligger inde med nogle nyttige websites til emnet må i også meget gerne poste dem!
Avatar billede stone Forsker
18. januar 2007 - 19:02 #1
Til tryk bruges stort set filformat i pdf, så kommer de forskellige procedure som opløsning, vektor,cmyk, konvertering til kurver, alle de ting kan man faktisk læse om hos de etablerede firmaer som tilbyder sig på nettet.
Avatar billede tik Nybegynder
19. januar 2007 - 00:13 #2
Var nu mere interesseret i nogle bøger som fortæller trin for trin, hvordan man udfører diverse opgaver i programmerne, samt noget info om hvordan man gør sit materiale 100 % klar til tryk.