Avatar billede qnud Nybegynder
18. januar 2007 - 14:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forskel på mpg?

Mit brænderprogram (nero vision express) opfører sig meget sært!
Når jeg vil brænde mpeg filer er det kun nogle af filerne den vil acceptere! (Og der burde ikke være noget i vejen med filerne, de kan alle afspilles i media player). Den eneste åbenlyse forskel på filerne, er at de der kan bruges i programmet har "startbilledet" fra fx. filmen som "ikon", mens de der ikke vil, viser et mpeg-ikon. Nogle af dem, der vil jedder "videoklip" under type(men stadig mpeg), mens resten er alm mpeg. Skal jeg konvertere filerne programmet ikke vil acceptere til et andet format elelr?!
Avatar billede trav4u2 Novice
21. januar 2007 - 10:41 #1
Det kunne være fordi filerne er navngivet som mpg/mpeg men reelt er lavet med en anden codex.

Selvom du giver en divx video "efternavnet" mpg kan den normalt godt afspilles når bare codex'en er på PC'en.

Jeg ville tage de genstridige filer og selv konvertere dem til et format som du er sikker på at Nero kan håndtere.
Avatar billede qnud Nybegynder
21. januar 2007 - 11:02 #2
jeg var inde og opdatere nero og nu vil den gerne acceptere alle filerne!