Avatar billede peterlang Nybegynder
18. januar 2007 - 02:02 Der er 6 kommentarer

Kun adgang for 1 bestemt IP på port 1433

Jeg har en server Windows 2003 + SQL 2000, jeg har brug for at en computer (fast IP) har adgang til databesen. (remote)

Hvordan gør man, så det kun er denne ene computer på nettet der har adgang?

Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2007 - 02:14 #1
jeg tror at det bedre løses i en firewall end i databasen
Avatar billede peterlang Nybegynder
18. januar 2007 - 03:16 #2
På server er der ikke installeret nogle firewall, med der er firewall i vores router, der kan jeg bare ikke se at der er mulighed for at lave denne indstilling!

Hvad med windows 2003's firewall, kan man gøre det her?

Peter
Avatar billede venturer Nybegynder
18. januar 2007 - 08:19 #3
Hvis din router ikke er avanceret nok til at lave dette setup skal du "bare" tillade at hele porten (1433) bliver forwardet til din server.

Du kan så på serveren lave en IPSec Policy der definerer at kun en bestemt source IP er tilladt på denne port.
Avatar billede peterlang Nybegynder
18. januar 2007 - 16:45 #4
Er der en god guide på nettet, der forklare hvordan dette gøres?
Avatar billede peterlang Nybegynder
19. januar 2007 - 22:57 #5
Tak for hjælpen

Kom med svar, så lukker jeg
Avatar billede venturer Nybegynder
22. januar 2007 - 08:27 #6
Jeg har ikke umiddelbart kunne finde en god guide, men er desværre ikke faldet over noget. Men jeg er sikker på du kan finde noget om det hvis du kigger efter i krogene ved technet.
Ellers må du spørge igen. Så skal jeg se om jeg kan få strikket noget sammen :)