Avatar billede workout8210 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NEC ND 1300A brænder

Hej jeg har et lille problem.

Jeg har en 4x speed dvd-r brænder, Nu har jeg lige investeret i en masse 8x speed skiver. men når jeg skal brænder brokker den sig, og kan ikke brænde!

Kan det virkelig godt passe at 4x speed brændere ikke kan brænde 4x speed på 8x speed skiver ?. Eller skal jeg hente noget specielt ?
Avatar billede is Nybegynder
17. januar 2007 - 20:32 #1
Nej det kan ikke passe, men på alle DVD-skiver er der noget "kode" som brænderen læser.
Her er oplysninger om fabrikat, brænderhastighed m.m. Brænderen læser "koden" og hvis den ikke kan genkende skiven vil den ikke brænde på den. Du kan gå ind på NEC's hjemmeside og finde en opdateret firmware der bla. indeholder oplysninger om de forskellige skiver o.s.v.
Avatar billede workout8210 Nybegynder
19. januar 2007 - 07:41 #2
ok jeg prøver lige og se hvad jeg kan finde, så hører du lige fra mig om det virker.. på forhånd tak...

det skal lige siges at det er de samme skiver som jeg plejer at bruge den eneste forskel er at der nu står 8x på skiverne istedet for 4x.
Avatar billede is Nybegynder
19. januar 2007 - 17:37 #3
Avatar billede workout8210 Nybegynder
22. januar 2007 - 12:06 #4
super det virkede
Avatar billede workout8210 Nybegynder
22. januar 2007 - 12:07 #5
sender du lige et var is
Avatar billede is Nybegynder
22. januar 2007 - 19:35 #6
Det var da godt, så kan der brændes igen :-)