Avatar billede mslpj Nybegynder
17. januar 2007 - 13:11 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Outlook skriver sender på vegne af bruger

Hej med jer

Jeg har en exchangeserver 2003 og brugerne har en postkasse på denne. Nogle af vores brugere administrere flere postkasser og problemet er at når de sender fra en anden postkasse end deres egen står der i fra feltet:

Peter Hansen på vegne af Mia Stork.

Hvordan undgår jeg at der står på vegne af?

Hilsen

M.
Avatar billede permor7 Nybegynder
20. januar 2007 - 01:29 #1
Hej M
I dit administartionsværktøj til Exchage 2003, kan du under egenskaber for den enkelte bruger vælge fanebladet 'Sikkerhed' og der sætte et flueben ud for 'Send som' eller 'Send as'. Det skulle løse dit problem.

Mvh. permor7
Avatar billede permor7 Nybegynder
20. januar 2007 - 21:35 #2
Hej M
I dit administartionsværktøj til Exchage 2003, kan du under egenskaber for den enkelte bruger vælge fanebladet 'Sikkerhed' og der sætte et flueben ud for 'Send som' eller 'Send as'. Det skulle løse dit problem.

Mvh. permor7
Avatar billede mslpj Nybegynder
22. januar 2007 - 10:00 #3
Hej

Kunne du prøve at være lidt mere præcis, inde i AD under avanceret indstillinger til Exchange står vores brugere til at kunne sende på andres vegne,jeg formoder at det var det du mente eller?
Avatar billede permor7 Nybegynder
22. januar 2007 - 10:23 #4
Hej

I dit adm. værktøj under 'Active Directory Users and Computers'finder du din brugere. Højre klik på den relevante bruger og vælg enegenskaber. Du får nu mulighed for at se et faneblan med navnet 'Sikkerhed'(forudsat at du har husket at sætte et flueben ud for 'Vis'->'Advanced Features' i dit consol) Her under kan du tildele forskellige rettigheder til den enkelte konto, bl.a. give rettigheder til at sende mails som den brugerkonto hvor til du giver tilladelse til(Send som).

Håber at dette giver lidt mere mening!