Avatar billede razersedge Nybegynder
25. maj 2001 - 00:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Database

Jeg er helt ny med databaser og vil gerne vide hvordan jeg opretter forbindelse til en database... Jeg for fejlen \"unrecognized database format\" jeg bruger VB5 enterprise version og MS access 2000...

Håber på hurtigt og effektivt svar
Avatar billede ianm Nybegynder
25. maj 2001 - 04:18 #1
Man opretter ikke en forbindelse til en database man laver den selv, i de fleste programmer er der et eksempel på hvordan man gør det, prøv at spørger programet efter eksempler.

Med venlig hilsen
Ianm
Avatar billede joern Nybegynder
25. maj 2001 - 08:22 #2
>> VB5 kender ikke databaseformatet i Access 2000.  Om der findes en patch der kan løse problemet ved jeg ikke.  Vi måtte gå tilbage til office97, da vi \"kun\" har VB5 og ikke VB6.

M.v.h.  Jørn
25. maj 2001 - 10:02 #3
Du kan måske løse problemet ved at konvertere datakilden til Access 97-format (dette kan gøres fra Access 2000).
Har du en tilhørende Access-applikation også?

/Thomas
Avatar billede razersedge Nybegynder
25. maj 2001 - 11:35 #4
thomas >> hvad mener du med tilhørende access-applikation?? og hvordan konvertere jeg den tilbage til access-97 format??
Avatar billede razersedge Nybegynder
25. maj 2001 - 11:46 #5
Jeg løst problemet ved at eksportere til dBASE IV, er der nogen ulemper ved det? og hvordan \"gemmer\" jeg fra mit vb projekt til databasen, altså når jeg har skrevet i dem, hvordan gemmer jeg det så ind i databasen??
Avatar billede terry Ekspert
25. maj 2001 - 15:05 #6
If you are using an Access 97 datábase format then you must have a reference to DAO 3.5 or 3.51. On the other hand if your using Access 2000 then you need a reference to DAO 3.6. Thats if your using DAO of course...

Avatar billede razersedge Nybegynder
29. maj 2001 - 23:35 #7
Lukker da jeg jo selv fandt svaret