Avatar billede one4me Nybegynder
16. januar 2007 - 17:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trailers i HD

På hjemmesider med trailers (f.eks her: ) kan man mange steder vælge at se trailer i HD (High Definition).
Hvem/hvornår kan man se disse?
Hvis vælger HD, kommer der en side hvornår man skal vælge størrelse. Men når jeg gør det åbner et eller andet (vist nok tilhørende Quick Time) og mere sker der ikke. I ruden er der kun nogle underlige farver.
Avatar billede evildoctor Praktikant
16. januar 2007 - 17:26 #1
Er du sikker på du har installeret en QuickTime-player der kan klare HD???
Se evt her; http://www.apple.com/trailers/
Avatar billede evildoctor Praktikant
16. januar 2007 - 17:28 #2
...og meget mere her!
Avatar billede one4me Nybegynder
16. januar 2007 - 17:35 #3
Hvis jeg åbner QuickTime Player og kigger under 'Hjælp' -> 'Om QuickTime' står der 7.1.3
Avatar billede one4me Nybegynder
16. januar 2007 - 17:46 #4
Nej, op i høet med det. Fatter ikke en brik. Jeg nøjes med de almindelige trailers. "Large" er også nok for mig.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2007 - 17:54 #5
Fjern din quicktime player totalt gennem tilføj/fjern programmer, og gå ind på det link evildoctor smed, og tag en HD film, så vil den automatisk finde en korrekt udgave til dig - sørg for at fravælge itunes hvis ud ikke bruger det..

HD skal opleves ! :)
Avatar billede evildoctor Praktikant
16. januar 2007 - 17:58 #6
Jah, det vil jeg nu også sige! HD er fantabulous :)
(Det bliver godt nok dyrt når alle DVD'er med tiden skal skiftes til HD :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. januar 2007 - 18:05 #7
jeg benytter http://www.davestrailerpage.co.uk/ som kilde til trailere, og vlc til at afspille dem med
Avatar billede one4me Nybegynder
16. januar 2007 - 19:09 #8
Nå men hvis det er så fantastisk, må jeg vel heller prøver at gøre som i siger.

Er du sikker på jeg skal fjerne den via Tilføj/fjern ...? Der er jo en Fjern QuickTime mulighed under Alle programmer.
Avatar billede one4me Nybegynder
16. januar 2007 - 21:21 #9
Nu har jeg gjort som i anbefalede. Og det må siges at være en rigtig god ide.

For det første har det den konsekvens, at jeg i stedet for version 7.1.3 har fået version 6.5! :-|

Desuden fungere det endnu mindre end før. Der var da i det mindste noget der åbnede. Nu får jeg - uanset hvilken HD film jeg vælger - en boks på skærmen med flg. tekst: "Kunne ikke åbne arkievet (og så filmens titel plus nogle numre) fordi der blev fundet en fejl i filmen". :(
Avatar billede one4me Nybegynder
16. januar 2007 - 21:42 #10
Nu har jeg installeret 7.1.3. igen. Og det ER den rigtige!! Har netop på siden hvor jeg hentede den læst om HD (http://www.apple.com/quicktime/player/win.html). Fungere gør det bare ikke.
Avatar billede one4me Nybegynder
19. januar 2007 - 01:38 #11
.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. januar 2007 - 20:06 #12
Ellers brug quicktime alternative - et codec så du kan afspille i wmp..

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22quicktime+alternative%22&meta=

/JJ