Avatar billede okidoky Nybegynder
16. januar 2007 - 09:49 Der er 6 kommentarer

Lille program med database.mdb

Hej

Jeg har lavet et lille program i Visual Studio, som indeholder en database, når jeg køre programmet i visual studio, køre den fint og henter alle info fra database, men når jeg publish'er programmet, og installere den, kan jeg ikke få noget fra databasen, så.

Hvordan publisher jeg programmet og databasen sammen ????
Avatar billede hnteknik Novice
16. januar 2007 - 10:00 #1
Jeg går ud fra, at du mener Access (mdb). Den skal ned i sin egen mappe ..\db og så skal du rette connection stringen til så den passer med stien.

Hvis det er MS SQL så kan du kaste dig over denne smarte wizard:

http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2006/12/22/recipe-deploying-a-sql-database-to-a-remote-hosting-environment-part-1.aspx
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. januar 2007 - 10:11 #2
Nej det er Access, og der er adgang til databasen for når jeg køre i Visual Studio, får jeg alt fra databasen i den lille program, men hvis jeg publish.. programmet kommer databasen ikke med ??
Avatar billede hnteknik Novice
16. januar 2007 - 10:23 #3
Nej du skal selv flytte databasen over via ftp og rette linket i connection string.
Må løbe - er væk de næste tre dage.
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. januar 2007 - 11:05 #4
Jeg skal ikke have databasen på en server, den skal være sammen med det program jeg laver, så man også kan bruge den på andre pc'er
Avatar billede hnteknik Novice
16. januar 2007 - 11:52 #5
Hør - du skriver under ASP.NET - det er internet løsninger ?
Avatar billede xguy Nybegynder
16. januar 2007 - 15:44 #6
Hvis du vil have en mdb-fil med et desktopprogram, så vil jeg anbefale du opretter et Setup Project i Visual Studio. Så kan du pakke dine filer sammen, og kontrollere hvor de skal ligge.

Men som hnteknik siger, så har du vist valgt en forkert kategori til dit spørgsmål :)