Avatar billede dogg Nybegynder
15. januar 2007 - 23:05 Der er 8 kommentarer

"#2008 - MySQL client ran out of memory"

Hej eksperter,

Jeg har min egen server, hvorpå jeg har opsat MySQL. Jeg er nu løbet ind i at MySQL tit brokker sig når jeg skal hente data fra det. Det skal lige siges at der ligger meget data i databasen, og det ender nok med at der ligger ca. 1-2 GB. Jeg går ud fra at man et sted kan skrue på en værdi for at tildele MySQL noget mere memory... Men jeg aner bare ikke hvor... Nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak!

/Dogg
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2007 - 23:08 #1
my.ini

[mysqld] sektionen
Avatar billede dogg Nybegynder
15. januar 2007 - 23:10 #2
Jeg har kigget der, der er bare flere forskellige værdier at vælge imellem, og jeg er i tvivl om hvilke(n) jeg skal pille ved??
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2007 - 23:15 #3
umiddelbart vil jeg have gættet på key_buffer eller query_cache_size

men http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/out-of-memory.html antyder noget andet

bruger du mysql client program ?
Avatar billede dogg Nybegynder
15. januar 2007 - 23:21 #4
det er når jeg tilgår dataene enten via phpMyAdmin eller via andre scripts at den brokker sig... Jeg har også prøvet at skrue key_buffer og query_cache_size op nemlig, uden held...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2007 - 23:25 #5
har du mulighed for at bruge mysql_unbuffered_query fremfor mysql_query ?
Avatar billede dogg Nybegynder
15. januar 2007 - 23:32 #6
jeg forstår ikke spørgsmålet :) Er ikke særlig meget inde i MySQL-opsætning, egen server er nyt for mig...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2007 - 23:35 #7
strenget taget er det ikke MySQL men PHP

jeg spørger om du kan rette dine PHP scripts (ikke PHPMyAdmin) som har
problemet til at bruge den unbufferede version
Avatar billede dogg Nybegynder
15. januar 2007 - 23:37 #8
aha - så var det derfor jeg ikke forstod spørgsmålet :) jeg kører .NET - og der opstår det samme problem... phpMyAdmin var (er) bare endnu et sted hvor samme fejl opstår - så derfor må problemet vel ligge i MySQL-opsætningen... Kan der ske noget ved bare at skrue samtlige variable op til 1Gb fx - og så bare se hvad der sker... Det kan vel ikke være værre end at man bliver nødt til at reboote serveren hvis den går kold...