Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:03 Der er 25 kommentarer

sende 4.4 gb

Hvilket program kan jeg bruge til at sende en fil på 4,4gb over netværk??

MSN kan ikke :/ den siger at der ikke er plads på disken, selv om der kun er 2% af disken i brug og der er 25 gb på den..
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 19:06 #1
Hvis destionationsdrevet er formateret i FAT32, så er det forklaringen på fejlbeskeden. filer større end 4 GB kræver NTFS
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:08 #2
hvor kan man se det?
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. januar 2007 - 19:10 #3
egenskaber på drevet i denne computer > filsystem
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:21 #4
Okay..
Det er FAT32.. Kan jeg lave det om uden at formatere?
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2007 - 19:22 #5
hvad er det for en fil, kan du ikke sende den i flere dele ?
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2007 - 19:25 #6
hvad med cuteftp eller flashftp ? Har du prøvet sådanne programmer !!
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:28 #7
Det er en stor fil på 4,4 gb
nej har ikke prøvet sådan programmer..
Vi er på samme router, men kan ikke finde hinanden på netværket, selv om vi har samme arbgruppe
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2007 - 19:32 #8
det lyder da besynderligt, at i ikke finde hinanden på netværket !! Har du pørvet at lave en søgning i Computer eller personer i Søge funktionen !!
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:37 #9
ja det har jeg prøvet.. jeg syntes aldrig jeg kan finde ud af det med at finde computere på netværk
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:42 #10
jeg har inst. cuteftp.. men kan godt nok ikke få det til at virke :S
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:46 #11
Den ene computer er trådløs til routeren, den anden er med kabel til routeren.. kan det være derfor ?
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 19:54 #12
Hmm jeg ved godt jeg er håbløs :S.. Men vil bare gerne have lidt hjælp
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2007 - 20:10 #13
er det firmanetværk , eller det bare 2 pc'er i prøver at koble sammen ?
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 20:41 #14
2 pc ere.. nu har de fundet hinanden .. men problemet er stadig at den fylder 4,4gb .. og det er for stort til FAT32.. kan man lave det om, uden at ændre det store?
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. januar 2007 - 20:52 #15
For at konvertere drevet til NTFS uden at formattere, skal du i en dosprompt skrive "convert c: /FS:NTFS".

Drevet vil nu blive konverteret - kan det ikke gøres mens pc'en kører, vil det automatisk blive gjort næste gang der genstartes.

Bemærk, at du ikke kan konvertere tilbage til FAT32 uden at formattere!
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 20:55 #16
okay.. men hvad er forskellen på FAT32 og NTFS ??
Hvad kører flest med??
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. januar 2007 - 20:59 #17
Der er mange forskelle. NTFS er bl.a. hurtigere, mere stabilt og har bedre support for sikkerhedsindstillinger.

For almindelige brugere vil jeg mene at der ikke er megen forskel at se, så kør bare med NTFS i stedet for FAT32. Det skader i hvert fald på ingen måde :)
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2007 - 21:00 #18
fat32, var det styresystem Windows 95,98,200 kørte med ! i dag køre de fleste med NTFS pga. det er et hurtigere filsystem og mere stabilt !
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2007 - 21:43 #19
har du prøvet at køre den komando, for at filsystem NFTS !

til spotgun - det vil ikke lave nogle ændringer når man gør det således, her tænker jeg på programændringer eller systemændringer i det hele taget, kortsagt er der noget vil gå i konflikt med hinanden ! Men ændre jo filsystemet fulstændigt !

har dog aldrig hørt om den kommado før, at man kan gøre det på den måde, det er da endligt en ret smart metode at gøre det på !

Jeg tænkte på Vista, kommer det også til at køre på NTFS !
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
15. januar 2007 - 22:07 #20
Ja, Vista kører også NTFS!!
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 22:28 #21
Nu kan jeg finde computerne.. og det der.. Men jeg er åbenbart uheldig i dag.. nu er alle mine mapper skrive beskyttet, og kan ikke tage det fra, både på den ene og anden computer.. hvad gør jeg nu ved det??
Avatar billede tiger_dk Mester
15. januar 2007 - 22:43 #22
har du prøvet at køre den komando, "convert c: /FS:NTFS" i en dospromt ?
Avatar billede neostar Nybegynder
15. januar 2007 - 22:57 #23
ja okay det virker også fint .. jeg kan bare ikke overføre den fil fordi alle mine mapper er skirvebeskyttet, og jeg kan ikke fjerne skrivebeskyttelsen.. Jeg kan se der er mange der har haft samme problem gennem tiderne, men aldrig nogen har fundet en løsning..

Men nu kan jeg sende filen med msn, men det tager en krig, vil gerne kunne overfører den
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. januar 2007 - 09:59 #24
hvis det er alm hjemmenetværk så kan man da bare på modtagr pc share en mappe og så smide filen over. (højreklik på mappe og vælg deling og sikkerhed - herunder del denne mappe)

hent evt. programmet total commander - et af de bedste kopi programmer

http://www.ghisler.com/download.htm

Held og lykke
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. januar 2007 - 16:59 #25
Mht. de skrivebeskyttede mapper, så prøv følgende:

Åbn Denne Computer. Vælg Funktioner > Mappeindstillinger > Vis og fjern krydset fra "Brug enkel fildeling" og tryk ok.

Højreklik på C-drevet og vælg Egenskaber > Sikkerhed > Avanceret > Ejer.
Sæt kryds i boksen "Erstat ejer af underbeholder og objekter", og marker dit brugernavn i boksen "Overfør ejerskab til" og tryk ok. Vent på at overtagelsen er kørt færdig.

Se så om du ikke kan tilgå mapperne normalt nu.