Avatar billede kivi Nybegynder
15. januar 2007 - 14:48 Der er 21 kommentarer

kopiering af hardisk

er der nogen som har prøvet paragon drive copy hvad blev resultatet,
jeg har prøvet men desværre siger den at min nye harddisk er dynamisk så det vil den ikke være med til , håber at der er nogen som har et godt råd
jeg kører xp pro
Avatar billede nva Praktikant
15. januar 2007 - 15:05 #1
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2007 - 16:09 #2
Paragon er god nok. Har du ikke bare glemt at formatere din nye HD?
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 08:57 #3
desværre hjalp det ikke at formatere harddisken
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 09:03 #4
den kommer frem og skriver
wizard cannot find any suitable empty hard disk.the wizard cannot continue.

hvordan ser man at hjælperen får sine point
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 11:25 #5
Hvordan ser din nye HD ud i Diskhåntering? Dynamisk betyder, at den ikke har
nogen partitioner, eller har mistet dem. Men det fik du måske klaret med
formateringen? Er det en Ata HD? Er du sikker på, at kabler og jumper sidder
rigtigt?
Du behøver ikke at give point, hvis du ikke får svar du kan bruge til noget.
Ellers beder man den, eller dem, man vil give point, om at lægge et svar.
Hvis man vil acceptere et svar, markerer man accepter og trykker på brugerens
navn. Ellers trykker man på afvis. Det sidste er aktuelt, hvis en bruger
uopfordret har lagt et svar, du ikke kan bruge.
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 11:47 #6
disken er helt ny og det eneste jeg har gjort ved den er at formatere og disken er en seagate barracuda 7200.10 250gb intern sata og xp pro har fundet den
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 12:17 #7
Jo men hvad med de andre spørgsmål?
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 12:46 #8
spørgsmålene er de samme jeg har købt en ny harddisk og forsøgte kopiere med parangon drive copy uden resultat
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 13:04 #9
Hvis du ikke gider læse, hvad jeg skriver, så stopper jeg her.
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 13:21 #10
undskyld er der noget jeg har misforstået jeg kan se den og den er klar til brug og jeg har formateret den? men er der jumber på sata harddisk " den ligger som ny enhed "
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 13:35 #11
Nej der er ikke jumpere på Sata HD. Det var derfor jeg spurgte, hvad
det var for en disk, men det svarede du ikke på. Du svarede heller ikke
på, hvordan den ser ud i Diskhåndtering. Du oplyser i dit spørgsmål, ikke
om du i forvejen har Sata, og dermed om der er installeret Sata driver.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 13:40 #12
Der er et godt program som hedder Acronis True Image. De har for nylig lavet
version 10. Til kr. 300. MEN version 7 kan fås gratis, hvis man vil lade sig
registrere, som bruger, hos Acronis. Det er et nemt program at arbejde med.
Jeg kender det, og tør anbefale det:
http://www.acronis.com/mag/vnu-ati7
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 13:41 #13
det er en ata disk jeg har og den ville jeg gerne kopiere til den nye .
i diskhåndteringen står den som disk 1 dynamisk ny enhed
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 13:49 #14
Ok dit styresystem ligger altså på en Ata HD, og du vil kopiere til en Sata.
Det kan du selvfølgelig også godt, men under forudsætning af, at
Sata driveren er installeret, og at der er kablet rigtigt.
Men når din Sata, i diskhåntering, står som dynamisk, er der noget galt.
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 13:52 #15
ja men hvad det eneste jeg umidelbart mener jeg kan gøre er at flytte kablet til den anden indgang på bundkortet
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 14:02 #16
Jeg kan så forstå, at Sata driveren er installeret. Har du set efter, om
Sata er slået til i Bios? Det skal den være.
Avatar billede kivi Nybegynder
16. januar 2007 - 18:37 #17
hvor finder jeg den rigtige sata driver hvis den jeg har ikke er den rigtige.
den er slået til i bios og i diskhåndterigen står den som simpel disk
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2007 - 19:09 #18
Jeg har nu ikke sagt, at du ikke har den rigtige driver, det ved jeg jo ikke
noget om. Hvis du har installeret den driver, som fulgte med dit bundkort, så
er det vel i orden. Men hvis din HD står i diskhåndtering som dynamisk, er der
et eller andet galt, og hverken Paragon eller Acronis kan bruges før det er i
orden. Driverten skal ligge på en floppydisk, og under install med din WinXP,
skal du - når det står på monitoren - trykke på F6 for installarion. Det er
ikke nok, at den ligger på den CD, som fulgte med dit bundkort.
Hvis du ikke har driveren på en floppy, skal du finde den på bundkort CDén, og
lægge den på en floppy.
Avatar billede kivi Nybegynder
20. januar 2007 - 16:28 #19
xxxxx
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2007 - 17:56 #20
Hvad mener du med xxxx????
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 00:10 #21
??????????????????????????????????????????????????????????????