Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. januar 2007 - 11:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Property i webservice

Hej

Er det ikke muligt at bruge properties i webservices?

Jeg har lavet en service, som returnere et custom object med to properties. Jeg kan bare ikke tilgå de to properties.
Men hvis jeg laver et felt public, kan jeg godt tilgå det direkte.
Avatar billede lateralus Nybegynder
15. januar 2007 - 12:00 #1
Objekter som du returnerer fra en webservice bør udelukkende indeholde data - ikke funktionalitet (dvs. ikke metoder og properties). En webservice er sprog og platform-uafhængig og skal derfor også kunne tilgås uden for det sprog hvori den er skrevet. Det kan den ikke hvis du tilføjer metoder (en property er en metode), da disse vil være .NET specifikke.

Så derfor: Brug felter istedet for properties.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. januar 2007 - 15:40 #2
Properties skal have både en get'er og en set'er, før at man kan bruge dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2007 - 01:05 #3
fields og properties genererer præcis samme WSDL og SOAP - derfor
er properties faktisk portable i web service sammenhæng