Avatar billede 2pretty4u Mester
14. januar 2007 - 18:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

E-mail program

Kære eksperten.

Jeg har lige købt mig en ny Apple Macbook. Tidligere har jeg benyttet windows og har derfor brugt Outlook som e-mail program og kalender. Dog står jeg nu i den situation at jeg gerne ville have overført mine outlook filer / mails / kalender over på Macbook'en. DOg kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg gør dette? Hvilket mail program skal jeg benyttet og hvordan får jeg filerne fra pc'en til mac'en?

Mvh

Stefan
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. januar 2007 - 19:04 #1
EKSPORTÉR fra Outlook til en 3 4 forskellige typer filer.

IMPORTÉR fra en af filerne til dit ønskede mailprogram på Mac'en.

Sværere er det ikke . . .
Avatar billede 2pretty4u Mester
14. januar 2007 - 19:06 #2
Jamen hvilken slags filtype?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. januar 2007 - 19:11 #3
husker det ikke.
-lav derfor én af hver slags du kan få lov til . . .
Avatar billede 2pretty4u Mester
14. januar 2007 - 19:32 #4
Har prøvet det fungerer ikke rigtig. CSV ville den gerne acepterer men den gemmer bare alle kontakter og aftaler i samme mappe og navngiver dem ikke. Utrolig forvirrende.. Andre der har en ide itl hvad man kan gøre?
Avatar billede egonspock Seniormester
14. januar 2007 - 20:06 #5
Jeg har hørt om gode resultater ved at bruge Netscape eller Thunderbird på PC og så det samme på mac, da filformatet er ens. Derfra kan man importere over i Apple Mail, som også har sine fordele.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. januar 2007 - 08:55 #6
prøv (på PC'en)
-at åbne din CSV-fil og gemme den som kommasepareret.

importér så denne på din Mac.
Avatar billede 2pretty4u Mester
15. januar 2007 - 11:21 #7
aeblenet - Dette virker ikke :S Den ligger alt inde i mappen "adress book". Så det er helt uoverskueligt. Den ligger både mails, kontakter og aftaler derind.

egonspock - Jaa det lyder også meget godt, men nu ligger alle tingene jo inde i Outlook classic?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. januar 2007 - 14:04 #8
prøv at gemme den til Windows 95 (eller anden ældre version)
-mulighederne er jo  desværre uendelige . . .