Avatar billede 4gnisten Nybegynder
14. januar 2007 - 17:53 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Rapport tilretning.

Jeg har tilrette min faktura i C5 Ver 4, med udemærket resultat. Men har stadig bøvl med teksterne til felterne, da disse virker anderledes end i min gamle 1.60 version. jeg eks. er kommet til at slette ledeteksten til datofeltet, og kan ikke få den til at uskrive denne igen, kun datoen kommer ud. Det er på samme måde som hvis man skriver tekst manuelt i rapporte, så udskrives den ikke, hvilket den gjorde i den gamle. any clues til hvordan jeg får teksten DATO frem igen, jeg kan ikke finde den mellem ledetekstene i kartotekerne ???
Avatar billede illemann Novice
14. januar 2007 - 18:34 #1
Du er vel klar over at der er ændret i sproglagene. Dvs. det lag som tidligere var dansk ligger du som det andet lag, imens der er kommet et nyt standardlag ind før det danske.
Det betyder at du lige skal se om dine kunder er lagt i sproglaget standard eller dansk og derefter skal du rette det i det korrekte lagt. Hvis du kun arbejder med danske kunder, kan du blot nøjes med at bruge standardlaget og så slette andre lag i rapporten.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. januar 2007 - 21:04 #2
Teksten, som f.eks. Dato, står med hvid baggrund. Hvis du stiller dig på feltet og trykker F6, så kommer du ind til opsætningen, og kan rette til der.
Du skifter sproglag med Alt+Z. Du kan kun flytte felter og lave andre layoutmæssige tilretninger i standard sproglag.
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
15. januar 2007 - 14:59 #3
Jeg har kontrolleret om det ligger i samme tekstlag. Men selvom de gør det, kommer tekst jeg skriver løst i "fri hånd" ikke med på udskrift. Det er nok mig der bærer mig forkert ad. Hvis jeg ser på tekster med hvid baggrund under f6, står tekstem som sys....., hvilket giver mig en ide om at disse tekster er listet et andet sted.

Jeg har lavet andre felter, men det er som ledetekster til de forskellige felter, men stadig inge´n ledetekst kaldet "Dato", og heller ikke mulighed for at skrive en "løs" tekst, how on earth do i do it... :-)
Avatar billede illemann Novice
15. januar 2007 - 15:23 #4
Dette @sysNummer er netop nummeret i Labeleditoren. Du skal kunne åbne editoren med CTRL-A.
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
15. januar 2007 - 15:35 #5
Hmm, ctrl-a, giver rigtigt nok oversigt ove ascii 2 labels, men kun en masse hexa decmaler for de forskellige tegn, ikke de labels i rapporten, hvordan hænger det så sammen.

Det eneste jeg behøver at vide er.:

Hvordan jeg selv danner de hvide @sys-tekstfelter der står i den original rapport som jeg har tilrettet, eks. dato der står før fakturadatoen. I gamle dage kom der en ledetekst med ud når et felt blev oprettet.

og.. hvordan jeg skriver en tekst der ikke nødvendigvis releterer til et felt...
Avatar billede mariaf Juniormester
15. januar 2007 - 19:22 #6
Du skriver den bare. Når du har skrevet den, så stil dig på feltet og tryk F6. Hermed åbnes for "format", hvor du kan sætte feltlængde og om det skal være ledetekst (den med prikker) eller overskrift.
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
15. januar 2007 - 20:39 #7
Det var flot, tak for det så kom der skred i sagerne.... Her er points fra mig
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
15. januar 2007 - 21:35 #8
illemann skulle have delt points fra mig, men jeg ved ikke hvad der gik galt :-(
Avatar billede mariaf Juniormester
15. januar 2007 - 21:41 #9
Må vi flytte point i et spørgsmål? Så kan jeg jo bare oprette et 30p til Illemann
Avatar billede 4gnisten Nybegynder
15. januar 2007 - 21:45 #10
Det er ok..