Avatar billede onkel_dunkel Nybegynder
14. januar 2007 - 17:24 Der er 1 kommentar

Har burg for hjælp med eksamen i java

Hej. Jeg er ved at lave world of zuul spillet om ekamensprojekt.
Spillets GUI består af 4 knapper. Nord, Syd, Øst og Vest hvorved brugeren kan rejse i den givne retning i spillet.
Mit problem er at jeg ikke ved hvordan man får disse knapper til at vise den rigtige tekst. Hvis jeg bruger label.setText får man jo det samme tekstoutput uanset lokation. Eks. Hvis man starter i Danmark og trykker på Syd-knappen skulle der stå "Du er nu i tyskland", og endnu et tryk på samme knap og så skulle der gerne komme til at stå "Du er nu i Italien". Koden kan sendes over mail hvis i ønsker at studere den nærmere... På forhånd tak.
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2007 - 09:21 #1
Kunne godt lyde til at du skulle tage det kursus om :P

Lav et todimensionelt array der beskriver din verden, lav herefter to variabler der peger på koordinaterne i arrayet, hver punkt i arrayet kan så have et object som beskriver hver lokation i spillet.