14. januar 2007 - 17:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor sidder CMOS batteriet på en HP Pavillion DV 1000?

Jeg har et stort problem med at skærmen på min bærbare pludselig er blevet ulæselig.
Man kan kun svagt skimte hvad der står på skærmen, som i øvrigt fungerer fint på en ekstern skærm.
En klog IT gut fortalte mig at det er BACK LIGHT'en der ikke længere fungerer.

Han sagde også at man kunne være heldig at hvis man piller strøm, batteri og CMOS ud i 10 min, kan man være heldig at den virker igen.

MEN... Jeg kan ikke finde ud af hvor batteriet sidder (CMOS'en) hvorfor jeg ikke kan forsøge denne mulighed.

HJÆLP...

Har kigget under tastaturet, bag harddisken, under batteriet, og under WLAN kortet...
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
14. januar 2007 - 17:12 #1
Hmm... det lyder godt nok underligt.. en ting er at jeg ikke tror man umiddelbart kan få det batteri ud - en anden er at jeg tror den skal til rep.
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. januar 2007 - 17:16 #2
Inverteren til backlight er gået sig en tur, der skal en ny inverter i.
14. januar 2007 - 17:22 #3
Den skal nok til rep. er der nogen der ved om den er indbygget i skærmen, så man skal have en helt ny skærm, eller det er noget der kan udskiftes?
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. januar 2007 - 17:37 #4
Hvis du afviser, kan jeg ikke hjælpe, jeg er radio/tv mekaniker, så en smule ved jeg dog. Der skal ikke en ny skærm til, en inverter koster 150-200 + moms+ 1 time til teknikeren.
Avatar billede foxen Nybegynder
14. januar 2007 - 17:39 #5
Jeg havde engang det samme problem på en HP nx6110. Her viste det sig, at et lille stik, der sidder i forbindelse med "lysstofrøret" havde skubbet sig en anelse ud og derfor ikke længere havde den nødvendige kontakt - MEN, det betyder, at du skal have selve displaydelen adskilt og det kræver jo en blanding af værktøj, mod og forsigtighed!
14. januar 2007 - 20:45 #6
Hej Peet,
Det er såmænd ikke for at afvise dig, det var blot ikke det svar jeg søgte.

Men jeg er selvfølgelig stadig meget interesseret i at finde en løsning!
Er det en opgave du vil påtage dig?? Og hvor bor du i givet fald i landet?

FOXEN: Tak for dit input. Jeg er dog selv alt for fummelfingret til at turde mbinde an med det, så jeg skal under alle omstændigheder have en tekniker til at hjælpe!

Nogen der kan anbefale nogen i Vejle eller omegn?
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2007 - 09:32 #7
Disse reparerer Wega+
http://www.sddata.dk/
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2007 - 09:33 #8
Samme firma;men reperationsservice: http://www.notebookservice.dk/
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2007 - 09:34 #9
Glemte at skrive, at firmaet har til huse i Vejle.
15. januar 2007 - 16:58 #10
Fornemt.
Jeg forsøger...
Takker for hjælpen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2007 - 18:00 #11
Selv tak.