Avatar billede mspace Nybegynder
13. januar 2007 - 20:20 Der er 8 kommentarer

Fullrate 20MBit, LinkSys WRT54G problem

Har fået ny ISP'er. Fullrate 20MBit. Hardwaren består af en Zyxel 2000 Series router fra Fullrate og min LinkSys WRT54G access-point. Forbindelsen fungerer fint når der køres direkte fra Zyxel'en til PC, men jeg kan ikke få LinkSys'en til at virke. Min PC kan godt "se" Linksys'en, men jeg får ikke lov til at gå på internettet igennem den. LinkSys'en og Zyxel'en kan simpelthen ikke se hinanden. Jeg har forbundet kabler på flg. måde:

1) ADSL-stik fra væggen til LAN-stik i Zyxel'en
2) LAN-stik fra Zyxel til Internet-stik på LinkSys'en.
3) Port1-stik til LAN-stik på PC

Zyxel'en går jeg ud fra skal være DHCP-server, eller hvad ? Hvordan skal skidtet sættes op.

Any one ?

Morten
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:25 #1
Alle stikene fra Stik ADSL-stik skal i "WAN" porten på alle routerne.
Avatar billede mspace Nybegynder
17. januar 2007 - 09:57 #2
Der findes flg. stik på Zyxel-routeren:
- DSL
- LAN
- Phone 1
- Phone 2

Der findes flg. stik på Linksys'en:
- Internet
- Port 1
- Port 2
- Port 3
- Port 4

Jeg havde skrevet forkert - setup'et er forbundet på flg. måde:
1) ADSL-stik fra væggen går i DSL-stikket på Zyxel-routeren
2) LAN-stikket fra Zyxel-routeren går til Internet-stikket på Linksys'en
3) Port 1-stikket på Linksys'en går til stikket i netværkskortet på PC'en.

Routeren fungerer iflg. opsætningen som DHCP-server, men jeg tror også at Linksys'en er sat op til at fungere som det. Konflikter det ? Det ER meningen at Zyxel-routeren skal tildele IP-adressen, men skal der opsættes et bestemt IP-nr range, udover at jeg vel sikkert også skal sikre mig at Linksys'en ikke fungerer som DHCP-server ?

Hvordan f..... forhøjer man pointene her ?

Morten
Avatar billede phliplip Nybegynder
17. januar 2007 - 10:02 #3
mspace: For at afsætte flere points, vælger du "Afsæt flere points" i "Funktioner" menuen ude til venstre !-)
Avatar billede phliplip Nybegynder
17. januar 2007 - 10:03 #4
Du kunne evt. også ringe til Fullrate om de er istand til at hjælpe!
Avatar billede mspace Nybegynder
17. januar 2007 - 10:10 #5
phliplip: Har hængt i røret i 10 min. for at komme igennem til Fullrate. De har åbenbart mere end travlt lige pt. MEN ... har jeg ret i mine antagelser omkring DHCP-problematikken ? Er skidtet forbundet rigtigt ? Eller ??

mspace
Avatar billede unoc Nybegynder
11. august 2007 - 12:03 #6
Jeg vil forslå at du bruger fullrates eget forum til denne type spørgsmål.

Fullrate yder ikke support på 3. parts produkter så du får ikke noget ud af at ringe til dem, rent forbruger mæssigt skal du tage fat i dem du har købt din linksys box hos, hvorefter de så kan fortælle dig hvordan den skal sættes op.

Men som sagt du kommer nok længst hvis du kigger fullrates forum igennem.

http://forum.fullrate.dk
Avatar billede kongejens Nybegynder
05. november 2007 - 21:34 #7
fandt du ud af noget? sidder i saksen nu. har fundet noget på Fullrates forum, men min linksys router vil sku ikke helt som jeg vil..
Avatar billede dieseldk Nybegynder
28. november 2008 - 14:54 #8
Flyt stikket der går fra zyxel til linksys over så det sidder i lan port 1,2,3 eller 4 på linksysen.

Her efter skal linksysen sættes op som access point, det vil så være zyxelen som kører DHCP og deler ip-adresser ud til alle enheder på dit netværk.