Avatar billede esbenp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom server

Hej

Når jeg ved hjælp af server browser i visual studio og management studio express vil ændre en table definition eller redigere data tager det umådeligt lang tid(omkring 1minut).

Det drejer sig om SQL server express og visual studio 2005(demo) der kører på XP.

Hvordan kan jeg få farten op?
Avatar billede esbenp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:12 #1
Når jeg henter data fra en asp.net side virker det hurtigt nok. Har også prøvet at slå "Auto Update" fra, men det gav ingen forskel. ODBC tracing er heller ikke slået til
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:19 #2
Det tror jeg generalt bare ikke du kan, da det er demo og "Express" versionen.

Evt prøv et restart.

Eller Gå til "Indstilninger" i den web browser, også "Internet egenskaber" også "Slet coockies" og "Slet filer + Offline indhold"
Avatar billede esbenp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:39 #3
Så du mener det er en begrænsning i vs (og|eller) sql serveren? Hvad skulle det hjælpe at slette cookies? Har da ikke noget med databasen at gøre
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:41 #4
Undskyld, det var mig der læste forkert :S

(9 timer på arbejde)  :(
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:43 #5
Så du mener det er en begrænsning i vs (og|eller) sql serveren?..

Ja, helt klart mit bud..
Avatar billede esbenp Nybegynder
13. januar 2007 - 21:33 #6
Det her står ved download linket, så jeg tror ikke det er en begrænsning i vs, har altså også svært at forstå der skulle være sådan en begrænsning i sql server express

"The 90-Day Trial Edition is for users who want to evaluate Visual Studio 2005 Professional Edition. This is a time-limited, but fully functional, version of Visual Studio 2005 Professional Edition. However, none of the Visual Studio 2005 Team System features are present."
Avatar billede esbenp Nybegynder
14. januar 2007 - 19:05 #7
Nu har jeg geninstalleret serveren og nu virker det fint. Mærkeligt.....
Avatar billede esbenp Nybegynder
14. januar 2007 - 20:13 #8
så jeg lukker tråden