Avatar billede foxen Nybegynder
13. januar 2007 - 15:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mangler BIOS-opgradering til Chaintech 7AIVL bundkort

Er der nogen, der ligger inde med den nyeste fil. Alle de steder hvor jeg forsøger at downloade en biosopgradering til ovennævnte bundkort, ender jeg med missing file eller andre forhindringer.
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2007 - 16:14 #1
Avatar billede foxen Nybegynder
13. januar 2007 - 17:34 #2
Det kan godt være at jeg gør noget forkert, men begge steder ender jeg uden nogen fil.
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2007 - 20:50 #3
Undskyld. Det er, hvad der kommer ud af ikke at checke links, før man lægger dem ;)

Tilsyneladende viser de alle hen til Chaintecs egen side, hvor jeg også får samme besked som dig.

Hvad skal du bruge den opgradering til?
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:52 #4
Jeg har lige præcis det du skal bruge :=)
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:58 #5
http://tw.msi.com.tw/autobios/seriesexe/liveupdate.exe

Det er godt nok til MSI men finder alle drivers du mangler :P

Den siger også vis det er "Up to date" :D
Avatar billede foxen Nybegynder
13. januar 2007 - 21:46 #6
Hej Team-temp! Det lyder da dejligt, fortæl lidt mere.
Avatar billede foxen Nybegynder
13. januar 2007 - 21:50 #7
Til Milter
Jeg har en del PC´er på en skole, der har fået monteret en ny harddisk, men selv om jeg har begrænset størelsen på harddisken til 32Gb, ender det med at maskinerne ikke vil starte efter, at der er lagt nyt image på den - og så tænkte jeg, at det ville være en god idé at prøve med en bios-opgradering.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 08:19 #8
Hvordan vil de "ikke starte"?

Får du nogen fejlmeldinger, og hvor langt kommer du i opstarten?
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 08:43 #9
Det lykkedes mig faktisk at finde en. Du kan finde den på linket herunder. Versionsnummeret er 1.6.

http://www.zdnet.de/treiber/man_prod_ud/msi_mainboard-bios_ud-wc.html
Avatar billede foxen Nybegynder
14. januar 2007 - 09:46 #10
Hej Milter
Til dit første spørgsmål: Jeg når frem til Veryfying DMI Pool Data så stopper den, men i selve processen hvor den henter image via netboot fungerer det godt nok.
Til din sidste kommentar: Jeg må være halvblind eller noget andet, - jeg kan ikke finde en bios opgradering til Chaintech AIVL på det link som du har angivet - hvad gør jeg forkert?
Avatar billede foxen Nybegynder
14. januar 2007 - 09:50 #11
Jeg har måske glemt at anføre at computeren fungerer godt nok med ældre typer harddiske.
Avatar billede foxen Nybegynder
14. januar 2007 - 10:34 #12
Vedr. min kommentar fra kl. 09.46.19 Der skal selvfølgelig stå Chaintech 7AIVL
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 17:32 #13
Ups, fik fat i det forkerte link. Her kommer det:

http://www.bios-drivers.com/drivers/157/157553.htm

Du skal igennem en registreringsproces for at få adgang til den, men det kan lade sig gøre uden at skulle sige "ja" til en hel masse. Vælg gratis medlemsskab.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 17:34 #14
.... og jeg har checket linket;)

Filen fylder 223KB på min maskine.
Avatar billede foxen Nybegynder
15. januar 2007 - 22:47 #15
Til Milter
Tak for hjælpen. Desværre får jeg flg. fejlmeddelelse: The program file´s BIOS-Lock String does not match your system! Men det er jo ikke din skyld, du har skaffet det jeg efterspurgte, så læg et svar, så får du dine point.
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 23:45 #16
Og svaret kommer så her.

Har du prøvet at resette BIOS, før du installerer den nye?

Faktisk tror jeg ikke problemet ligger i BIOS'en.

Skal det forstås på den måde, at du har lavet en installation af XP på den nye harddisk, og at alt ser OK ud, indtil XP til slut skal starte op, hvor du så får fejlen med "Verifying DMI...."?
Avatar billede foxen Nybegynder
16. januar 2007 - 07:11 #17
Det skal forstås sådan at jeg har et image til den pågældende PC-type, dette image fungerer fint på disse PC´er, så længe de er udstyret med en ældre HD på 20GB, men når jeg sætter en nyere (Hitachi Deskstar 82GB)HD i disse PC´er opstår problemet også selvom jeg sætter en jumper til 32GB clip (altså begrænser cap. til 32GB) Jeg vil prøve det med at resette BIOS først.
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2007 - 14:46 #18
Som jeg forstår dig, så opstår problemet på alle computere, er det korrekt?

Bliver harddiskene genkendt i BIOS?
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2007 - 15:04 #19
...og et vildt skud. Har du checket kablerne (er de 80-pin)?

Det burde de være, men...!