Avatar billede dingemann Novice
13. januar 2007 - 14:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

[VB.NET] FileUpload uden brug af browse

hey der.

FileUpload, som jo fungerer til brug af upload fra client til server, kan kun tage en fil af gangen - dvs man kan fx ikke holde CTRL-finde når man trykker browse og skal vælge fil.
Det irriterer mig lidt og jeg er gået igang med at finde en måde at omgås det på.

Jeg har tænkt lidt på at hvis man via kode kunne smide en patk+filnavn ind i den textbox som følger med i controlleren, så kunne man reelt set lave noget med noget for-løkke.
Så: er det muligt at smide tekst ind i den der tekstbox der følger med controlleren uden at skulle trykke på browse-knappen? - (altså via kode)

// peter
Avatar billede thrytter Nybegynder
13. januar 2007 - 15:50 #1
Tror ikke at det kan lade sig gøre, og det ville også være et muligt sikkerhedsproblem.
Avatar billede rasserw Nybegynder
13. januar 2007 - 15:52 #2
Dvs. at serverside skulle du kende path på lokal pc til korrekt filnavn?? Virker fjollet sådan umiddelbart.

Jeg tror ikke det er muligt, jeg tror du skal via en ActiveX-komponent hvor du har mulighed for multiple-selection af filer og så uploade dem på een gang.

Du kan vælge at have flere fileupload-controller, men det er naturligvis kun den halve løsning, da man skal vælge i hvert enkel.

Husk samtidig at det kan blive store mængder data ad gangen og at filstørrelse, samt filtype først kan evalueres på SERVER, dvs, når man HAR ventet på upload. Jeg tænker hvis der er filtype-begrænsning eller filstørrelses-begrænsning på serveren aht. sikkerhed.

Venligst
Arne Johansen
www.frameworker.net
Avatar billede dingemann Novice
13. januar 2007 - 16:12 #3
min intention var jo at lave en mulighed for at browse nogle filer på en anden måde på klienten og tilføje stien til fx en listbox. Og så når man så trykkede på en knap blev disse file-paths fra listboxen så sendt en efter en til fileUpload-controlleren... og så uploadet...
Altså en listbox med alle ens browsede fil-stier i og så kan man så godkende listen og så trykke ok hvorefter de en efter en vil blive sendt til fileUpload...
Avatar billede rasserw Nybegynder
13. januar 2007 - 16:23 #4
Avatar billede dingemann Novice
13. januar 2007 - 16:34 #5
det ser ud til at være en løsning - jeg bliver dog nødt til at kigge lidt dybere på den - uhm - havde dog gerne set en .NET-løsning istedet for javascripts men det går nok :)

Uden at ha læst det hele så tror jeg måske der er mere at komme efter i http://www.dotnetjohn.com/articles.aspx?articleid=212 :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2007 - 16:37 #6
du kan - heldigvis - ikke uden videre 'snyde' dig til den funktionalitet da det ville kunne betragtes som en stor sikkerhedsrisiko - men der findes en del løsninger hvis du søger på google som rasserw foreslår. Har ikke selv brugt nogle af dem så kan ikke anbefale et frem for et andet så du må prøve dig lidt frem.

rasserw >> kan se at du er rigtig god til at sætte din signatur - men tag lige for en sikkerheds skyld et kig på reglerne;

Det er ikke tilladt at:
gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
Avatar billede rasserw Nybegynder
16. januar 2007 - 11:55 #7
Ok, det havde jeg ikke læst, men nu ved jeg det. Undskyld, hvis det har været upassende.

Venligst
Arne Johansen :o)
Avatar billede dingemann Novice
26. januar 2007 - 20:28 #8
ehm - jeg endte ud med at bruge en Flash-løsning der er integreret i .NET - ret kuhl faktisk. Har konverteret den til VB så jeg selv kan forstå den :)

Anyway - jeg gir gerne point så Jer der mener I har svaret godt kan få :)
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2007 - 23:44 #9
ved ikke om jeg har leveret et burgbart svar - her i hvert fald et svar så spm kan lukkes :)
Avatar billede dingemann Novice
10. februar 2007 - 11:33 #10
godtså... vassago