Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
13. januar 2007 - 12:35 Der er 9 kommentarer

Kan ikke se computeren

Hej..

Jeg har en stationær computer tilsluttet med kabel og min bærbare via trådløst internet. Problemet er at de ikke kan se hinanden, hvad er der galt? Jeg vil nemlig gerne dele printer, men det er godt nok lidt svært når computerne ikke kan se hinanden.

På forhånd tak
        Thomas
Avatar billede Skoven Praktikant
13. januar 2007 - 14:08 #1
prøv at sætte dem i samme arbejdsgruppe!? er de begge tilsluttet den trødløse router (stationære ved kabel og bærbar ved trådløs)?
Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
13. januar 2007 - 17:33 #2
De står i arbejdsgruppen MSHOME som var standard. Ja, de er begge tisluttet den trådløse router som er Linksys WRT54G. forstår ikke hvorfor de ikke kan se hinanden.
Avatar billede Skoven Praktikant
14. januar 2007 - 12:39 #3
har du prøvet at pinge navnet/ip'en på en af computerne?
Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
14. januar 2007 - 20:09 #4
jeg har prøvet tidligere og var ikke noget svar. Men jeg har lige prøvet igen. Når jeg pinger den stationære fra den bærbare får jeg timeout. Men når jeg pinger den bærbare fra den stationære får jeg svar. Hvad så?
Avatar billede Skoven Praktikant
15. januar 2007 - 19:52 #5
hmm... er der firewall på computerne?
Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
16. januar 2007 - 15:55 #6
Ja, der er K.I.S på begge computere, med samme konfiguration. Sååå.. er lidt på herrens mark. Prøver at slå firewall'en fra og vender tilbage med resultatet.
Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
16. januar 2007 - 18:45 #7
Så er problemet halvtløst :). Jeg pillede lidt ved kasperskys opsætning og så var der hul igennem. Så er problemet bare at jeg ikke kan se den stationære, fra nogle af computerne... hvad skal man så gøre?
Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
17. januar 2007 - 15:12 #8
Så er det hele klaret, den skulle bare sunde sig lidt :). tak for hjælpen grey_wood.
Avatar billede Skoven Praktikant
17. januar 2007 - 16:45 #9
det var så lidt...