Avatar billede christianson Nybegynder
13. januar 2007 - 11:17 Der er 7 kommentarer

Virtuel Server (for non-production use only)

Jeg overvejer en hjemmeserver løsning hvor jeg kan lege med windows server setup etc.

Jeg vil dog også gerne bruge computeren til medieafspilning. Setup'et er derfor tænkt til at være en host med xp og virtuel server maskiner oven på. (jeg ved godt at det ikke anbefaldes men det er såvidt jeg ved den eneste løsning - hvis jeg vil begge ting)

Spørgsmålet er så bare hvad det betyder når microsoft skriver i deres requirements til virtuel server 2005:

Windows XP Professional Service Pack 2 or later (for non-production use only). http://www.microsoft.com/windowsserversystem/virtualserver/evaluation/sysreqs.mspx

Er der nogen der har nogle erfaringer?
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. januar 2007 - 11:24 #1
Det betyder vel at de kun anbefaler at bruge WinXP SP2 som host, hvis det er til testformål. Vil du lave en decideret Virtual Server, som skal sættes i drift, så anbefaler de et bedre setup...
Avatar billede christianson Nybegynder
13. januar 2007 - 11:45 #2
Du har ikke selv personlige erfaringer med det?

Drift er et ret stort ord at bruge til det formål jeg vil bruge det til - men det skal jo også helst være sådan at det kan kører :)
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:21 #3
Som de skriver er det ikke anbefalet til andet end til test. Det vil sikkert køre helt OK, men nu er det længe siden jeg har brugt VirtualPC da jeg er gået over til vmware
Avatar billede christianson Nybegynder
13. januar 2007 - 12:32 #4
Nu har Microsoft ændret lidt på deres virtuelle løsninger så jeg er ikke helt 100 på om hhv. pc og server versionen kommer ud på et. Men skidt nu med det

Men vmware er med licens ikke? Sidst jeg brugte det, var jeg bare ikke helt tilfreds med grænsefladen så vidt jeg husker
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:34 #5
De har også deres Gratis edition
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2007 - 20:09 #6
du kan få en gratis VMware licens så du kan installerer din server på VMware

http://www.vmware.com/products/free_virtualization.html

Du skal selvfølgelig stadig have en lovlig licens til serveren.
Avatar billede christianson Nybegynder
15. januar 2007 - 00:04 #7
Nu fik jeg endelig fundet den sidste hardware stump :)

Så der er vidst ikke andet for end at sætte skidtet op og se om det kan trækkes. Jeg tror efterhånden også at i har ret i at det nok skal kunne køre med mit formål :)

Hvis der er nogen der skal have point så skriver i bare .. ellers lukker jeg og slukker