Avatar billede christianson Nybegynder
13. januar 2007 - 11:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bundkort med 2 lga775 proccesore?

Jeg overvejer at samle en computer her inden for nærmere tid. Jeg er derfor begyndt at sætte mig lidt ind i de forskellige hardware teknologier der findes.

Det vigtigste ved computeren er sådan set at den skal fremtidssikres også kører en del virtuelle testmiljøer sideløbende. Bundkortet skal derfor understøtte to fysiske proccessore, men jeg har ikke haft held til at finde det.

Jeg har nemlig vægtet at core2duo ser meget spændende ud - men såvidt jeg kan læse mig til så skal jeg op i 64 bit Xeon for at mit ønskede setup bliver en realitet. (forudsat at jeg holder mig til Intel - har ikke sat mig så meget ind i amd endnu)

Så kan det passe at man ikke kan få bundkort til to core2duo?
Avatar billede Mik2000 Professor
14. januar 2007 - 01:57 #1
Det er nok rigtigt nok, jeg har heller ikke kunne finde et. Men nu er core duo 2 cpu'en 2 kernet CPU hvilket vil sige der "er 2 i den". Og der er også kommet en 4 kernet.
Så det er nok ikke den vej det går længere.
Avatar billede Mik2000 Professor
14. januar 2007 - 01:59 #2
P.s. Få evt lidt inspiration her hvor jeg spørger lidt til råds om en computer (dog ikke det med understøttelse for det havde jeg konkluderet var umuligt)
http://www.eksperten.dk/spm/754788
Og da Core duo 2 yder så godt vil det andet ikke kunne betale sig
Avatar billede christianson Nybegynder
14. januar 2007 - 13:54 #3
Ja det har jeg også konkluderet efterhånden... hvilket jeg synes er ret ærgeligt. Jeg er faktisk endt over i xeon serien nu - hvor jeg har fundet en betalelig xeon quad :)

Jeg synes bare ikke at der er til at finde proccessor kølere til lga771 :( Men jeg finder vel på noget
Avatar billede Mik2000 Professor
17. januar 2007 - 18:39 #4
De er lidt langsomere i test end Core Duo 2 men ved ikke hvordan prisen er i forhold til.
Tror det var Toms Hardware der havde en test

Core Duo 2 med 4 mb cache (den mindste med 4 mb) tror jeg er et godt bud