Avatar billede mobildata Nybegynder
12. januar 2007 - 23:12 Der er 4 kommentarer

skærmprint med javascript

Er det muligt at tage et skærmprint med javascript, og så gemme billedet i udklipsholderen eller kalde en "gem op" promt op.
Avatar billede roenving Novice
15. januar 2007 - 04:06 #1
Hvis det er IE kan du bruge document.clipboardData.setData("Image","http://www.ditSite.dk/ditBillede.jpg") !-)
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2007 - 15:51 #2
<ole>

roenving >> Jeg har ikke selv testet i IE7, men mener at have hørt, det skulle kræve specielle sikkerhedsindstillinger fra denne version (lidt som i FF)  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mobildata Nybegynder
15. januar 2007 - 20:22 #3
den funktion jeg søger er mere selve skærmprint funktionen. nogle sider f.eks chart.dk menere jeg viser små thumbnails af de sider de linker til. så det må være muligt at "tage et billede af en side"
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2007 - 00:06 #4
>>ole

-- hvilket jo ikke lige kunne undre ...

>>mobildata

-- så prøv at åbne siderne i en lille iframe og passende zoom, se f.eks. at det kan gøres i http://www.eksperten.dk/spm/510856, hvor det godt nok er en mouseover, men i hvert fald i IE kan du zoome på den måde !-)