Avatar billede mark_j Nybegynder
12. januar 2007 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forbindelse til remote mysql server

Jeg har lavet et lille program i c# som henter nogle data fra en mysql server på mit webhotel, det virker fint!
Problemet er at når jeg prøver det på offentlige trådløse netnærk med min laptop for jeg ikke lov til at oprette forbindelse, højst sandsynligt fordi at man har spærret for porte som 3306.
Spørgsmålet er nu om der er en måde jeg kan omgå det problem sådan at jeg altid kan hente data til mit program når jeg er på farten?
Avatar billede leif Seniormester
12. januar 2007 - 23:19 #1
Er SQL serveren måske begrænset til at kun tillade trafik fra visse IP adresser ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2007 - 23:47 #2
web service var en oplagt mulighed
Avatar billede mark_j Nybegynder
13. januar 2007 - 21:50 #3
Nej den er ikke begrænset, for det er et almindeligt webhotel og hjemme hos private køre det fint.
Arne kunne du uddybe det lidt eller fortælle mig hvor jeg finder noget information om det, da jeg ikke er klar over hvad du præcist mener?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2007 - 22:28 #4
Et almindeligt web hotel har netop typisk lukket for adgangen udefra.

Hvis det virker på nogen net men ikke på andre så kunne det være fordi at
der hvor det ikke virker er lukket for udgående på alt andet end port 80 og 443
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2007 - 22:30 #5
program---(SOAP/HTTP)---web service----database

det bør ikke være svært at finde noget om web service (Google har 53 millioner hits på det)
Avatar billede mark_j Nybegynder
13. januar 2007 - 22:33 #6
det var også min teori med de porte, jeg prøver at læse lidt på nettet angående webservice også vender jeg tilbage
Avatar billede mark_j Nybegynder
13. januar 2007 - 23:15 #7
DEt var det korekte svar arne, jeg fandt NuSoap som skulle gøre det meget enkelt at lave php webservice og jeg fandt en beskrivelse om hvordan et c# program kan komunikere med en php webservice og mysql.
Kort sagt er webservice er måde hvor en client kan komunikere med en server ved hjælp af xml og da det benytter en almindelig interprotokol skulle det fungere fint bag en router der kun har port 80 åben.
Smid et svar Arne og mange tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2007 - 23:19 #8
svar