Avatar billede mellhorn Nybegynder
12. januar 2007 - 20:32 Der er 17 kommentarer

XP opstarts hilsen "VELKOMMEN"

Hej alle...

Mon der blandt brugerne af Eksperten, er en der kan fortælle hvor/hvordan jeg deaktiverer hilsnen VELKOMMEN.

Den tager lidt for meget plads under opstart af computeren.

Med venlig hilsen

Mellhorn
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
12. januar 2007 - 20:35 #1
kontrolpanel -> brugerkonti -> ændre hvordan jeg logger af og på -> fjern flueben i brug welkomst skærm :)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 20:37 #2
Du burde også kunne gøre det i selve vinduet hvis du kigger godt efter=)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 20:57 #3
Du behøver ikke oprette et nyt spørgsmål for at svare tilbage;)
Avatar billede mellhorn Nybegynder
12. januar 2007 - 20:59 #4
Ny bruger. Smil!
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 21:02 #5
jeg har desværre ikke nogen blå skærm ved start så ved ikke hvad det drejer sig om
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. januar 2007 - 23:11 #6
mellhorn - ny bruger?
Hvem? Dig selv?
Du har været på eksperten i over 4 år, så ny er du ikke :)
Avatar billede mellhorn Nybegynder
12. januar 2007 - 23:21 #7
Nå ja, men jeg har ikke været bruger siden.
Avatar billede kalp Novice
13. januar 2007 - 10:27 #8
Du har ikke været aktiv siden mener du :)
Avatar billede mellhorn Nybegynder
13. januar 2007 - 17:34 #9
Den side jeg mener er den side med blå baggrund og teksten "velkommen" med hvide bogstaver.

Denne velkommen tager ca. 90 sek. før jeg er logget på skrivebordet
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 19:50 #10
Lytter lige lidt :P
Avatar billede kalp Novice
13. januar 2007 - 20:55 #11
mellhorn >>

Må jeg skuffe dig og sige, at du ikke kommer hurtigere frem til dig skrivebord ved, at deaktivere denne?
Jeg tror endda du vil synes de er mere forstyrrende med en sort skærm i 90sekunder frem for den:)

Det som tager tid er de programmer og processer som starter med windows.

Jeg synes du skal læse her om optimering af XP.
http://www.eksperten.dk/artikler/1060
Avatar billede team-temp Nybegynder
13. januar 2007 - 20:59 #12
Start - Kør - MSCONFIG - Faneblad Startup.

Andet har jeg ikke at sige :)
Avatar billede kalp Novice
13. januar 2007 - 21:03 #13
team-temp >>  det og mange andre muligheder er nævnt i den artikel;)
Avatar billede mellhorn Nybegynder
13. januar 2007 - 23:40 #14
Tak for dit svar. Men ærgerlig at denne sekvens ikke kan ændres.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2007 - 11:01 #15
mellhorn - du skal ikke svare selv, men give point til dem der har hjulpet.

P.s. mener du ikke "Men ærgerlig at denne sekvens ikke giver hurtigere opstart."

:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2007 - 11:02 #16
P.s. er der ikke der har svaret, beder du vedkommende om at svare.
Avatar billede roenving Novice
15. januar 2007 - 04:09 #17
-- og kig måske på http://expfaq.dk/ !-)