Avatar billede stufkan Nybegynder
12. januar 2007 - 18:03 Der er 3 kommentarer

Lilo og formatering?

Jeg har lige nu to partitioner. En windows og en linux. nu har jeg så fået en lille 8 gb hd som jeg gerne vil have flyttet min mandriva installation over på... Og da jeg har to styresystemer bruger jeg lilo som opstartsvælger. Hvordan formaterer jeg mit linux drev, installerer et nyt på en ny hd og beholder min windows, uden at lilo mister informationen ( så jeg f.eks kun kan starte windows)
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
12. januar 2007 - 20:01 #1
Jeg vil nu tro at du har GRUB som bootloader, men det er underordnet. Installer Linux på din nye disk (begge diske skal være tilsluttet) så tilpasses bootloaderen automatisk til den nye konfiguration. Når systemet er oppe og køre formaterer du dine gamle Linux-partitioner fra diskhåndtering i XP
Avatar billede stufkan Nybegynder
13. januar 2007 - 00:32 #2
jeg har selv valgt at det skal være lilo.. Men vil jeg da håbe virker.. Det burde jo også virke, det er nok bare mig der er lidt halv paranoid ;p

jeg vil forsøge, når jeg har fået taget mod til mig :D
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
13. januar 2007 - 07:46 #3
uanset om det er  LILO eller GRUB så vil fremgangsmåden som jeg har beskrevet virke