Avatar billede argiona Nybegynder
24. maj 2001 - 19:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Mine grids forsvinder i 3dsmax med opengl

Hej,

Når jeg arbejder i 3D-studio max forsvinder mine grids ofte i viewportene. Der er også problemer med snap-værktøjerne der efterlader \"grafikrester\" i viewportene, når jeg benytter mig af dem...

Jeg renderer viewportene med opengl, og har et Creative Annihilator (Geforce 254) kort...

Nogen løsninger?

Argion
Avatar billede bbs Nybegynder
24. maj 2001 - 20:22 #1
www.3DMaxer.dk, kig derpå!
Avatar billede cthomsen Nybegynder
25. maj 2001 - 12:30 #2
Hej Argion!

Du skal ændre din opsætning vedr. rendering i menuen coustumize menuen. Sæt din rendering driver til software eller Direct 3D.
Det skyldes simpelthen, at maskinen og kortet i fællesskab ikke kan følge med. God fornøjelse :-)

mvh
CThomsen
Avatar billede argiona Nybegynder
27. maj 2001 - 01:05 #3
Har prøvet at skifte til andre renderingsmetoder.

Min computer vil ikke køre med Directx-renderen pga. min skærmstørrelse (1200*1024).
Software-renderen er langsom i forhold til hardware...

Er der ingen måde at slippe af med bieffekterne, uden at skifte renderingsmetode?

Argion

Avatar billede pringle Nybegynder
27. maj 2001 - 14:09 #4
Hmmm...jeg har lagt mærke til grafikfejl og sære 3DMax tilbøjeligheder, efter jeg opgraderede mine nVidia-drivere til de uofficielle versioner (7.xx, 10.xx, 11.xx og 12.xx). Ved ikke om du overhovedet bruger disse drivere...men du kan evt. kigge på www.3dchipset.com, finde alle disse drivere og eksperimentere lidt med dem.
Avatar billede kinguru Nybegynder
09. juni 2001 - 00:00 #5
Du kan gå ind i \"Views\" og så \"Redraw All Views\"... Så skulle det forsvinde, ´har selv en gang imellem det samme problem, genvejs tasten skulle være \"1\"!!! MVH KinGuru :o)
Avatar billede argiona Nybegynder
11. juni 2001 - 22:44 #6
Hmm, kendte i forvejen begge løsninger men håbede at andre havde fundet en mere effektiv måde at løse problemet med opengl på :(
Tak for interessen...

Argion