Avatar billede lazerpld Nybegynder
12. januar 2007 - 16:37 Der er 2 kommentarer

Dele USB-drev (FDisk partition) i FTP Shares

Jeg har en Lacie USB harddisk som er smidt i min Mac OS X Server. Tanken er at jeg skal dele hele drevet sådan at folk udefra kan tilkomme den via FTP. Men jeg har imidlertid ikke mulighed for at se drevet når jeg går ind i Workgroup manager under shares. Disken dukker simpelthen ikke op selvom den er synlig i finderen.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt?

Disken er med en windows partition men kan af den grund sagtens læses via finder.
Avatar billede lazerpld Nybegynder
12. januar 2007 - 17:08 #1
Det bør måske tilføjes at partitionen som som sagt er en fat32 partition er på 500 gb - hvis det skulle have noget at sige. Men husk at disken GODT kan ses og læses i finderen! Min Mac OS X Server er version 10.4.8
Avatar billede lazerpld Nybegynder
12. januar 2007 - 17:51 #2
Ydermere burde jeg måske udspecificere at der er tale om at jeg ikke kan se disken inde i Share Points (har kaldt det shares lidt ukonkret).