Avatar billede area404 Nybegynder
11. januar 2007 - 22:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload af billede til one.com

Hej allesammen,

Nogen der ved hvilket component one.com har installeret til upload af filer/billeder og evt. ved hvor jeg kan se et eksempel?

Har hørt lidt om noget chili og smart upload, men har ikke rigtigt kunne få det til at virke.

På forhånd tak

R:L
Avatar billede holmes2 Nybegynder
12. januar 2007 - 23:22 #1
Hej

Jeg bruger denne på one.com, fungere fint

Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
fbase.AllowOverwrite = True
fbase.SizeLimit = 300000

IF lcase(fbase.SourceFileExtension)="jpg" THEN

fbase.SaveToFile(Server.MapPath("/billed/" & navnetpåbilled & ".jpg"))

END IF
Avatar billede area404 Nybegynder
13. januar 2007 - 00:12 #2
jeg fandt et script der virkede, mit problem var faktisk at jeg ikke havde retighedder til at uploade til den mappe jeg prøvede.
Den ændrede jeg bare fra "upload" til "files" så var det iorden igen.
Avatar billede jackpotfinn Nybegynder
01. marts 2007 - 21:30 #3
har nu rodet med at få en uploadfunktion på min side hos one.com UDEN held.

har jeg forstået det rigtigt at der skal laves 2 filer en til at finde samt sende den fil der skal op på serveren samt en som behandler processen den ene kaldser man for default.asp og den anden upload.asp.

er der nogen bestemt mappe man skal lægge disse filer i og skal de kaldes noget specialt???

hvis det er muligt at se de filer som i laver og få en hurtig forklaring på hvad jeg skal ændre for at det kommer til at virke på min side vil jeg blive super glad.

på forhånd tak
/kim
Avatar billede area404 Nybegynder
02. marts 2007 - 17:02 #4
jeg har lavet en mappe der hedder files, det virker.
scriptet jeg bruger ser således ud:

    Dim fs, fldr, fil
    set fs = server.createobject("Scripting.FilesystemObject")
    Dim UPLOAD_PATH
    set UPLOAD_PATH = fs.GetFolder(Server.MapPath("/files"))

        Response.Write UPLOAD_PATH

    Dim g_oFso, g_oFolder, g_oFile
        Set g_oFso    = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set g_oFolder    = g_oFso.getFolder(UPLOAD_PATH)

    If (Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST") Then
        Dim g_oUpload
            Set g_oUpload    = get_upload_files()

        Dim fpos, fcontent
            fcontent    = g_oUpload("upload").Item("content")
        Set g_oFile    = g_oFso.CreateTextFile(UPLOAD_PATH & "/" & extract_filename(g_oUpload("upload").Item("filename")))
        For fpos = 1 to LenB(fcontent)
            g_oFile.Write chr(AscB(MidB(fcontent, fpos, 1)))
        Next
        g_oFile.Close: Set g_oFile    = Nothing

        Response.Redirect Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
    End If

    Response.Write "<html><body><table>"
    Response.Write "<tr><td><hr></td></tr>"
    For Each g_oFile In g_oFolder.Files
        Response.Write "<tr><td><a href=""files/" & g_oFile.Name & """>" & g_oFile.name & "</a></td></tr>"
    Next
    Response.Write "<tr><td><hr></td></tr>"
    Response.Write "<tr><td align=""right""><form name=""frmUpload"" method=""post"" enctype=""multipart/form-data"" action=""" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & """>"
    Response.Write "<input type=""file"" name=""upload""> &nbsp; <input type=""submit"" value=""upload""></td></tr>"
    Response.Write "</table></body></html>"

    Function get_upload_files()
        Dim    upload_object, request_binaries
        Dim position_start, position_end
        Dim boundary, boundary_pos

        Set upload_object    = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
        request_binaries    = Request.BinaryRead(Request.TotalBytes)
        position_start        = 1
        position_end        = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
        boundary            = MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))
        boundary_pos        = InstrB(1, request_binaries, boundary)

        Do Until (boundary_pos = InstrB(request_binaries, boundary & get_byte_string("--")))
            If Not(Response.IsClientConnected) Then Response.End

            Dim name, pos_file

            position_start    = (InstrB(InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("Content-Disposition")), request_binaries, get_byte_string("name=")) + 6)
            position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))

            name            = get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))
            pos_file        = InstrB(boundary_pos, request_binaries, get_byte_string("filename="))

            If  ((pos_file <> 0) AND (pos_file < InstrB(position_end, request_binaries, boundary))) Then
                upload_object.Add name, Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")

                position_start    = (pos_file + 10)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(34)))
                upload_object.item(name).Add "filename", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))

                position_start    = (InstrB(position_end, request_binaries, get_byte_string("Content-Type:")) + 14)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, get_byte_string(chr(13)))
                upload_object.item(name).Add "content-type", get_string(MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start)))

                position_start    = (position_end + 4)
                position_end    = InstrB(position_start, request_binaries, boundary) - 2
                upload_object.item(name).Add "size", ((position_end - position_start))
                upload_object.item(name).Add "content", MidB(request_binaries, position_start, (position_end - position_start))
            End If
            boundary_pos    = InstrB(boundary_pos + LenB(boundary), request_binaries, boundary)
        Loop

        Set get_upload_files = upload_object
    End Function

    Function get_byte_string(str)
        Dim cnt
        For cnt = 1 to Len(str)
            get_byte_string    = get_byte_string & chrB(AscB(Mid(str, cnt, 1)))
        Next
    End Function

    Function get_string(str)
        Dim cnt
        For cnt = 1 to LenB(str)
            get_string    = get_string & chr(AscB(MidB(str, cnt, 1)))
        Next
    End Function

    Function extract_filename(filename)
        extract_filename    = Right(filename, Len(filename) - InStrRev(filename, "\", -1, 1))
    End Function