Avatar billede brhino Nybegynder
11. januar 2007 - 22:14 Der er 9 kommentarer

Hvor aktiverer jeg JavaScript

Hej med Jer

Håber det er det rette forum...

Jeg har pludselig fået det problem at min browser (M$ Explorer) ikke vil vise javascript sider !?!? Har ingen idé om hvor og hvordan det er sket, men faktum er at jeg ikke kan slå det til igen. Jeg har hentet den nyeste Java 1.4.2 (tror nok) på Sun.

Håber en af jer kan hjælpe :)
Avatar billede jps6kb Novice
11. januar 2007 - 22:18 #1
Javascript og Java er to forskellige ting.
I IE er det under Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed.
Her klikker du på Brugerdefineret niveau.
Avatar billede brhino Nybegynder
11. januar 2007 - 22:22 #2
Hmmm ... Jeg har lige set at mine javascripts ER aktiveret, men hvorfor vises siderne så ikke ??? Du siger Java og JavaScript er forskellige ting... Kan det så være at min JavaScript er gået agurk ??? I så fald hvor kan JavaScript så hentes ???
Avatar billede jps6kb Novice
11. januar 2007 - 22:24 #3
JavaScript skal ikke hentes.. men hvad er det for nogle sider der går galt for dig? Måske problemet ligger et andet sted.
Avatar billede brhino Nybegynder
11. januar 2007 - 22:27 #4
Bla. Symantec's hjemmeside... Nå jeg skal opdatere mit anti-virus så klikker jeg på linket "Hvordan finder jeg min version", men intet sker. Hos min kone kommer selvsamme side øjeblikkeligt !!! Desuden har jeg også været inde på nogle sider med video klip hvor den intet vises på siden !?!?
Avatar billede jps6kb Novice
11. januar 2007 - 22:34 #5
Kan du ikke give mig et link til den side, hvor der ikke sker noget?
Avatar billede brhino Nybegynder
11. januar 2007 - 22:47 #6
Dette er linket:

java script:var upgradeInfo = window.open('http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20030326134827924?Open&src=dk_w','upgradeInfo','width=600,height=550, scrollbars=yes'); upgradeInfo.focus();
Avatar billede brhino Nybegynder
11. januar 2007 - 22:59 #7
Sjovt... Når jeg klikker på det link jeg netop har skrevet, så åbner det fint, men klikker jeg på det inde i Symantec's eget vindue sker der intet !?!? Hvis jeg klikker  "Åbn i et nyt vindue", åbnes en ny side og jeg får beskeden "Siden kan ikke vises" !?!?

Mystikken breder sig 8o
Avatar billede jps6kb Novice
11. januar 2007 - 23:01 #8
Jeg har fundet siden nu, hvor dit link er.. hvis der ikke sker noget, så er det fordi JavaScript ikke er tilladt. Prøv, under Sikkerhed, at tjekke igen, at du har aktiveret Javascript. :) Tror det er det.
Avatar billede brhino Nybegynder
12. januar 2007 - 16:30 #9
Jeg har kontrolleret om script er tiladt under Funktioner->Internetindstillinger->Sikkerhed->Brugerdefineret niveau ... Helt nede i bunden står der noget med script. Alle 3 punkter er aktiveret. Er det det du mener ???