Avatar billede alberta Nybegynder
23. november 1999 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

begrænsning af sider

Kan det lade sig gøre at begrænse en pc's muligheder for at søge på nettet. Pc'en må kun besøge én bestemt webside. begrænsningen skal kunne laves på pc-niveau.
Er det muligt ?
Avatar billede phrozia Juniormester
23. november 1999 - 15:14 #1
Du skal sætte en firewall op, der afspærer det du definerer.

/Phrozia
Avatar billede alberta Nybegynder
23. november 1999 - 15:31 #2
Som jeg skrev skal begrænsningen laves på pc-niveau.
Er der nogen der ved om det er muligt ?
Avatar billede larsomania Nybegynder
23. november 1999 - 15:58 #3
Du kan udelade en default gateway i dit setup.

Og så udelukkende lave statiske routes til de IP adresser, som brugeren skal kunne besøge (inklusive adresser på lokale servere og andet).

Avatar billede schubert Nybegynder
23. november 1999 - 16:17 #4
Hvis det er Internet Explorer 4.0 - 5.0 du bruger, kan du opsætte et sikkerhedsfilter.

Klik dig denne vej > Funktioner > Internet-indstillinger herefter kommer egenskaber for Internet Explorer´s egenskaber frem. Vælg faneblabet indhold > i det første rubrik kan du trykke på knappen Aktiver. Endnu en række menu'er vil dukke op og du kan vælge fanebladet "Godkendte Websteder" indtast det websted du vil bruge i det øverste felt.
Derefter kan du sætte de øvrige klassefikationer til max. under klassefikationsfilteret.

Håber dette løser dit problem

Avatar billede alberta Nybegynder
23. november 1999 - 17:00 #5
Det var lige netop noget i den retning hvad jeg søgte.
Jeg prøver begge dele.
Tak skal I have !