Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
11. januar 2007 - 14:20 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Støjniveau på Acer TravelMate

Hej alle eksperter.

Jeg overvejer kraftigt at købe en Acer TravelMate 2482WXMi (laptop), som skal bruges til f.eks. at tage noter under undervisning. Derfor er lydniveauet et ret vigtigt punkt for mig, så den ikke forstyrrer.

Jeg kan fortælle, at den har en Intel Celeron M-processor.

Er der nogen som har generelle erfaringer med Acers lydniveau?
Eller andre erfaringer med TravelMates.

Point gives til relevante oplysninger.
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 14:28 #1
Jeg har arejdet med/på modellen, og havde muligheden for at teste den til vores site www.laptopworld.dk  - men fandt produktet støjende, og fravalgte at tage den.

Dog er det nok bare mig der er for nørdet da den er ret populær. En Celeron M har ikke indbygget dvale tilstand. Dette vil sige den ikke drosler ned når kravet til processoren er minimal. Dette vil klart give kortere batteri samt lidt forhøjet lyd.

Ellers en fin maskine.
Avatar billede robotten Praktikant
11. januar 2007 - 14:32 #2
Har aldrig hørt klager over de Acer jeg har vidreformidlet til undervisningsbrug omkring støj.

Noget andet du også bør være opmærksom på, er hvor robust den er. Især når den netop skal transporteres.

Mine erfaringer:

Acer: Fancy og flot design, men ikke særlig robust. Og som skrevet ikke problemer med støj.
Lenovo: Konservativt design, ikke særlig fancy. Lydsvag. Men derimod meget robust. Specielt låget hvor skærmen sidder i, er meget stift. Det gør at skærmen ikke trykkes ned i tastaturet, så denne får mærker.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
11. januar 2007 - 14:34 #3
vil nu ikke mene den larmer for meget, arbejde på Acer Travelmate på mit gamle arbejde, og ved alm arbejde og hvor man sidder og tænker syns jeg slet ikke den forstyrre på den måde, og ja som loppehund siger, det er en Mobile processor så den drosler ned hvis du ikke laver særlig meget..
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 14:43 #4
Wog ja som loppehund siger, det er en Mobile processor så den drosler ned hvis du ikke laver særlig meget.."

Jeg har ikke skrevet den drosler ned ;D

Celeron M drosler ikke ned
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 15:05 #5
underligt loppehund, for jeg har en acer travelmate 2423WXMi,
Celeron M 370

Og den drosler ned, automatisk enda når strømforsyningen bliver pillet fra, og alt efter hvilken "præsentation" den sættes til.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 15:09 #6
skal jeg læse det sådan,  celeron M kan stilles til forskældig ydelse fra cpu, men en mobile cpu kan selv afgøre hvor krævende et cpu-forbrug du har behov for her og nu ?
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 15:10 #7
Ja, men det er strømskema/speedstep der gør det. Der er IKKE dvaletilstand på Celeron M
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 15:10 #8
ok har det.
Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
11. januar 2007 - 15:11 #9
loppehunden > Jeg var faktisk inde på din side og læse lidt om jeres Acer Ferrari, men jeg ville dog ikke relatere denne anmeldelse direkte til den TravelMate, som jeg har kigget på.

Jeg søger lige lidt videre og prøver at finde noget mere information.

Men smid gerne et svar alle sammen, så I kan få jeres point. :)
Avatar billede robotten Praktikant
11. januar 2007 - 15:13 #10
Hvad vælger du så?
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 15:13 #11
Du kan bare spørgs htmlkoder, så skal jeg svare
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 15:14 #12
Overvej Vega L51 som vi også har anmeldt. Lækker spand til ingen penge. Ellers vent et par uger til vi har testet de nye Zartego maskiner med samme specs som L51 - bare billigere
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 15:28 #13
det den viser henrik, er bare at Acer lader et program følge med hvor du manuelt kan clocke CPU'en op og ned. Det er ikke helt det samme som speedstep. Speedstep stiller hastigheden dynamisk uden brugerens indblanding.
Celeron M understøtter ikke speedstep. Intel siger det. Alle andre sider jeg har læst på siger det. Så hvis din gør må de være "one of a kind" Celeron M.
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 15:30 #14
Lige en rettelse til SpeedStep jeg skrev om.

Den funktion som en Celeron har, er ikke SpeedStep, og det er slet ikke indbygget i CPU'en. Det er til gengæld en del af computerens APM og ACPI, og kan derfor, på ingen måder, sammenlignes med SpeedStep, da CPU'en ikke bliver lukket i de unødvendige områder, men kun clocket ned.

Derfor angav jeg det som strømstyringsskema
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 15:31 #15
Ahhh...  det er nok ikke tilfældet, men rart med lidt info så lærte jeg noget nyttigt idag også !  takker  ;O)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 15:37 #16
ovenstående kommentar skulle have været på siden før din sidste,  he he.
Jeg er glad for at få det afklaret, så går jeg ikke i en tro på at den "selv drosler ned"  Tak !
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 15:39 #17
Du er altid velkommen til at spørgs her. Skal gøre hvad jeg kan for at afklare sagerne så. Mangler noget på mit site så mail os. Så fixer vi det asap
Avatar billede htmlkoder_dk Nybegynder
11. januar 2007 - 22:20 #18
Nå, det må blive til points til robotten og loppehund. Værsgo'! :)