Avatar billede krustytk Nybegynder
11. januar 2007 - 13:24 Der er 7 kommentarer

T-shirt logo / visit kort grafik.

Heps.

Jeg står og mangler en til at stikke et billede sammen der skal på nogle T-shrits for min hjemmeside..

Siden er en med billeder fra det danske techno-natteliv. :) den er 100% drevet af frivillige (mig inkluderet) derfor er der ikke mange penge at gøre godt med. og dem der er regner vi med at skyde af på T-shirts og visitkort.

MEN! vi mangler et billed at få trygt på trøjen.

Tanken var at logoet skulle være stærkt inspireret af designet på siden, eventuelt kan banneret bruges sammen med et billede af et kamera eller noget i den stil.

Derudover skal vi også bruge noget grafik til visitkort.. jeg ved ærligtalt ikke hvilken størrelse sådan noget kommer i... findes der en standart størrelse for sådan noget? :S

Men det samme gælder for dennegrafik.. dog uden kameraet.. :)

er det noget der ka klares.. og hvor mange points skal det koste?

Jeg giver gerne flere points
Avatar billede zed_one Praktikant
18. januar 2007 - 13:26 #1
Jeg tror det ville hjælpe hvis du smed et link til den hjemmeside :)

Jeg vil anbefale jer at få det lavet professionelt, da de t-shirts vil blive ret meget jeres billede udadtil.

Det koster selvfølgeligt også derefter, men så har i også en fast linje lagt til layouts fremover.
Avatar billede krustytk Nybegynder
22. januar 2007 - 09:35 #2
DOH!

Link til siden: www.hapz.dk

Som du siger har at vi skulle have os en fast linie til layout, var det sådan set min ide at designet på siden skulle være "linien" for layoutet af T-shirt trykket.. :/

Som jeg også skriver er pengene ikke mange derfor ville det være optimalt at få lavet gratis. :D
Avatar billede zed_one Praktikant
22. januar 2007 - 11:28 #3
hehe :)

Det er bare svært at finde at finde grafisk assistance gratis, som ikke bare er en halvgjort løsning. Jeg ser for meget af den slags på mit arbejde (et trykkeri) fra diverse kunder, og det er lidt synd, da det ikke "sælger" en given kunde godt nok, og får dem til at virke uprofessionelle udaftil.

Du kan evt prøve at ringe til 7213 4500 og bede om at blive stillet om til Grafisk SKP. Det er Mediegrafikerne der er i skolepraktik i Herning - og de arbejder faktisk gratis. Omvendt er de ikke færdiguddannede, så det kan godt være at resultatet er derefter.

Hjemmesiden er i øvrigt rigtigt pæn - dog vil jeg forslå lidt mere margin ind fra sidekanten til tekstens venstrekant (og gerne højre ved højrekanten). Men dette er selvfølgeligt helt op til dig :)
Avatar billede zed_one Praktikant
22. januar 2007 - 12:24 #4
Jeg forbarmede mig, og har lige klasket noget meget hurtigt tøj-logoværk sammen, du evt. selv kan arbejde videre med, da det nok trænger til lidt finpudsning.

Ligger på: http://upload.trykker.dk/hapz.html

Eps-filen til videre-redigering ligger på: http://upload.trykker.dk/hapz_outline.eps (Benyt Adobe Illustrator eller lignende, til dette)

Mere kan jeg desværre ikke tilbyde.
Avatar billede krustytk Nybegynder
22. januar 2007 - 12:41 #5
Det er faktisk perfekt det der.. :)

Jeg tænker, måske du ku uploade noget psd fil? så jeg selv ku lege lidt med det der i photoshop... skifte skrift type til den vi bruger på siden ovs...?

Jeg syntes ikke jeg kan bruge den der eps fil til noget... desuden kommer den ikke ned som en eps men som en ps.. og den er photoshop ikke meget for at åbne..

Imageready kan åbne den.. men der er ikke meget at editere i det hele er jo i et layer.. :/
Avatar billede zed_one Praktikant
22. januar 2007 - 12:48 #6
Benyt helst illustrator, da det forbliver vector så. Det vil give dig langt det bedste trykresultat.

Alternativt kan du omdøbe .ps-filen til .eps, og photoshop kan åbne den. Ved ikke hvorfor internet explorer synes den skal omdøbe filendelsen. sørg dog for at åbne den i minimum 600 dpi (ppi). Dog begrænser brugen af photoshop, dine trykmuligheder og kvaliteten. Feks vil du ikke kunne nøjes med et 2-farvet tryk, som nu - medmindre firmaet der trykker det, går ind og rentegner det.
Avatar billede zed_one Praktikant
22. januar 2007 - 12:49 #7
og hov nej - det vil stadig forblive i eet layer - vil ikke kunne konvertere det til photoshop uden at genopsætte det deri.

tag og hent illustrator - evt en gratis 30 dages trial