Avatar billede micmac34 Nybegynder
11. januar 2007 - 09:57 Der er 12 kommentarer

Maskine genstarter uden videre!!

Hejsa.
Jeg er løbet ind i et MEGET belastende problem.
Min maskine er begyndt og genstarte sådan bare uden videre. Jeg har prøvet at afindstallere printer, webcam osv. , men intet har hjulpet. Maskinen er nyformateret og alle opdateringer fra windows-update er indstalleret. Er der noget der har et bud på hvad der kan være galt?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 09:59 #1
Kan være mange ting. Laver du noget specielt når den gør det? Spiller f.eks?
Avatar billede micmac34 Nybegynder
11. januar 2007 - 10:03 #2
Nej, det er det der er underligt. Der er ikke nogen sammenhæng med hvornår det sker...
Avatar billede nva Praktikant
11. januar 2007 - 10:04 #3
Har du set efter fejlmeddelelser i din logbog?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 10:05 #4
Kører blæseren ordentlig rundt der sidder på CPU'en? samt den på strømforsyningen? er nmlig tit et varme problem. Kunne også være RAM. Har du prøvet at køre en stresstest af dine RAM?
Avatar billede micmac34 Nybegynder
11. januar 2007 - 14:37 #5
Hejsa. Jeg har ikke prøvet nogle af delene. Kan du guide mig med hensyn til til logbog og stresstest?
Avatar billede nva Praktikant
11. januar 2007 - 15:14 #6
Du kan se logbog ved at kigge under kontrolpanel-administration-logbog og teste ram med www.memtest86.com
Avatar billede micmac34 Nybegynder
11. januar 2007 - 16:51 #7
Hejsa. Vi begynder måske at nærme os noget......Med de syntomer som jeg har beskrevet, kan du så sige noget om hvad sådan en hændelse kan hedde i logbogen?
www.memtest86.com er der flere forskellige testprogrammer man kan downloade. Ved du hvad for en jeg skal bruge? Kører WinXP home
Avatar billede micmac34 Nybegynder
11. januar 2007 - 17:11 #8
Har siddet og kigget logfiler igennem nu. Så vidt jeg kan regne ud er det en såkaldt "save dump" med følgende fejlmelding: Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x10000050 (0xfffffdbc, 0x00000000, 0x804e9906, 0x00000000). Et dump blev gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini011107-01.dmp.

Nu er jeg stået af....
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 18:04 #9
Er nok enten driver relateret (prøv at reinstallere alle drivere) eller også er det nok en RAM fejl. Ville ihvertfald være mit gæt
Avatar billede nva Praktikant
12. januar 2007 - 13:13 #10
Hvilken download du skal bruge afhænger vel af om du har vil køre fra floppy eller fra CDROM. Du skal bare ikke tage den, hvor linket hedder noget med linux. Det står osse fint beskrevet på siden, hvad du skal gøre - hvis du altså er rimelig til engelsk ;)
Avatar billede nva Praktikant
12. januar 2007 - 13:16 #11
Du bør slå automatisk genstart fra, så du får en rigtig fejlmeddelelse når fejlen opstår. Under egenskaber for 'denne computer'-avanceret-start og genoprettelse- fjern markering i 'genstart automatisk'
Avatar billede migdaniel Nybegynder
26. januar 2007 - 21:59 #12
DET KAN KUN VÆRE RAM ELLER VARME. ISÅFALD PRØV AT RENSE DIN AFKØLER