Avatar billede genialus Nybegynder
11. januar 2007 - 02:29 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

google crawl, skal man undgå lange filnavne?

Hej alle.

jeg er igang med at lave en database drevet hjemmeside som næsten er færdig nu, www.seo.dd-soft.com

vil egenlig bare høre om jeg godt kan tillade mig at lave lange filnavne som vist nedenfor eller om jeg skal holde mit til korte filnavne som default.html

archive/1/default.html
archive/1/et-meget-langt-filnavn.html

vil google "tænke" det lange filnavn er keyword spamming eller sådan noget??

mvh
genialus
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2007 - 07:56 #1
Jeg gør selv det at jeg lader mine filnavne indeholde de vigtige søgeord. Jeg anvender også de danske bogstaver i mine filnavne ud fra en betragtning om at folk faktisk søger med danske bogstaver når de søger (det gør jeg selv i hvert tilfælde).

Nogle af mine filnavne bliver lidt lange, se her under

http://www.bufferzone.dk/søgemaskinepositionering/søgemaskinemarkedsføringvirker.htm

Men meget længere end dette bliver det ikke
Avatar billede madx Nybegynder
11. januar 2007 - 08:37 #2
Du kan fint have lange filnavne, søgeskinen er ligeglad....

Det batter primært ift. brugerne, hvor du fortæller hvad siden indholder.

For æ, ø og å anvendes ae, oe, og aa.

Din URL ligner ivørigt et wordpress-setup, men det vist godt nok noget asp.net du kører. Uanset hvad, så knytter wordpress overskifter til filnavnet - og det går jo meget godt i hele verden ;-)
Avatar billede genialus Nybegynder
11. januar 2007 - 13:51 #3
tak til jer begge, det var faktisk lige det svar jeg håbede på at få.

mhv genialus.