Avatar billede katrinew Nybegynder
11. januar 2007 - 01:07 Der er 3 kommentarer

Værktøjslinien flytter sig automatisk

Hej,

Jeg har OE 6, og der sker tit det, at menuerne i værktøjslinien flytter sig. Dette sker efter noget tid. Til sidst kan jeg slet ikke se "send/modtag" knappen og de efterfølgende. Har I nogen ide om, hvad der kan skyldes dette, og om der er noget, som man kan gøre? Det eneste, som ser ud til at hjælpe, er at lukke programmet ned og starte det op igen, men efter en rum tid, flytter menuerne sig igen :( Det lader ikke til, at der er en sammenhæng med når jeg minimerer programmet.
Avatar billede jimmo Nybegynder
11. januar 2007 - 14:10 #1
Dette er en hurtig refleksion som et forsøg på hjælp - men hvis nogen helt konkret kræver fænomenet og kan klare det direkte, så kom endelig med det rigtige.
* * *
Hvis vi ser bort fra spyware og anden dårligdom, kunne det skyldes en "Microsoft-hjælp" bestående i, at programmet ved mange ikoner, forsøger efterhånden som det registrerer brugerens vaner automatisk forsøger at indrette værktøjslinjen herefter.

Hvis denne teori er rigtig, kunne løsningen være at højreklikke et sted blandt ikonerne, og herefter vælge "Tilpas". I ruden til højre, kan man da fjerne alle overflødige ikoner og herefter alene have det fåtal, man ønske at bruge. Vær også opmærksom på, at man ved højre klikket også kan vælge / fravælge "Visningspanelet".

Håber, det kan hjælpe dig.
Hilsen Jimmo
Avatar billede katrinew Nybegynder
11. januar 2007 - 17:48 #2
Well.. det var et god bud mht Microsoft-hjælp, men tror ikke, at det er derfor (hvorfor skulle den skjule den knap, som jeg bruger allermest?)

Men men men.. jeg gik ind i Tilpas og fjernede en masse "seperatorer". Jeg tror, at det har været disse, som på en eller anden måde har "udvidet" sig. Det ser en lille smule spøjst ud nu, men værktøjslinien har ikke drillet siden. Vi håber, at det fortsætter sådan :)

Svar for point, for dit bud hjalp jo (indtil videre) ;-)
Avatar billede jimmo Nybegynder
12. januar 2007 - 19:37 #3
Jamen, det var da dejligt. Jeg håber, det holder.
Også tak for points. Jeg lægger et svar.
Venlig hilsen Jimmo