Avatar billede pfp Nybegynder
10. januar 2007 - 20:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

P2P NAT Traversal med Windows Communication Foundation

Hej,

Jeg har lavet en simpel chat-applikation, som anvender P2P gennem ServiceModel i WCF.

Den virker ganske glimrende når mine 2 klienter begge sider "indenfor".

Der sker derimod absolut ingenting, hvis jeg forsøger at etablere forbindelse mellem 2 klienter der er bag hver deres NAT/firewall/router.

Jeg tænker om der måske er nogen her der har eftering med traversel gennem NAT, så jeg kan etablere en remote p2p forbindelse?

På forhånd tak for et hvert input som kan jeg hjælpe mig den rigtige retning..

/pfp
Avatar billede esbenp Nybegynder
15. januar 2007 - 12:06 #1
Jeg har ikke lige prøvet det i C#, men du kan evt. kræve at dine kilenter logger på vpn med http://hamachi.cc først. Ellers brug noget i retning af det her: http://en.wikipedia.org/wiki/UDP_hole_punching (det hamachi bruger) men det lyder ikke trivielt at implementere så det vil jeg ikke anbefale. Ellers hvis det bare er chat kunne det måske bare køre igennem en central server
Avatar billede pfp Nybegynder
23. januar 2007 - 20:40 #2
Hej Esben,

Beklager min sene respons jeg havde slet ikke set dette indlæg.

hamaci er ikke umiddelbart en mulighed, og nej det er desværre ikke bare en simpel chat - det var udelukkende for at illustrere min problemstilling.

På den anden side har du nok ret i at det der UDP hole punching ikke er for sjovt at lege med. Et eller andet sted frygter jeg at jeg nok må indse at skulle køre på en fast UDP port, og så ellers bare lade brugeren hænge på den...
Avatar billede pfp Nybegynder
25. juli 2008 - 10:08 #3
.