Avatar billede sybrom Nybegynder
10. januar 2007 - 18:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilke bærbare pc'er kan anbefales i 6000 - 8000 kr. klassen?

Hej Allesammen

Jeg er på jagt efter en god og kraftig bærbar pc, der samtidig ikke koster en bondegård...

Jeg har mange forventninger, eller stiller mange krav, om man vil, til en bærbar pc. Derfor er der sikkert heller ikke mange bærbare i 6000-8000 kr. klassen, der kan leve op til mine forventninger. Men jeg håber alligevel at nogle af jer eksperten brugere kender til nogle maskiner, I kan anbefale til mig.

Jeg forventer følgende af en bærbar:

- Jeg skal kunne spille nogle rimeligt krævende spil på den  (Men ikke nødvendigvis de splinternye med voldsomme krav til grafikkort og processorkraft)

- Maskinen skal kunne bruges til videoredigering (Ufravigeligt krav - og her halter min nuværende stationære pc til tider, hvor den f.eks. afslutter afspilningen af en filmsekvens med henvisning til manglende processorkraft)

- Den skal have en mellem/stor harddisk (når jeg redigerer filmoptagelser samt brænder cd'er, har jeg behov for en rimelig stor lagerkapacitet). Jeg kan dog ende med at supplere med indkøb af en ekstern USB baseret harddisk.

- Jeg skal kunne komme på Internettet med computeren via et trådløst netværk.

- Skærmen skal være af god kvalitet, så man kan holde til at sidde ved den i mange timer.

- Computeren mp ikke være specielt larmende

Hvis vi "omskriver" nogle af de ovenstående krav i tal, så forestiller jeg mig nogenlunde følgende:

Processor: Minimum 1,6 GHZ
RAM: Min 512 MB Ram (Helst mere)
Grafikkort: Formentlig med min. 128 MB Ram
DVD Brænder (Helst dual layer)
Helst styresystem inkluderet (XP Home ell. XP Professional)
Harddisk: Min 60 GB Ram (Helst mere)

Jeg håber, at der er nogle bærbare indenfor prisrammen 6000 - 8000 kr., som kan anbefales.

Personligt har jeg været ved at sammensætte en Dell pc, der kan leve op til kravene. Se evt. detaljer om den nedenfor:
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=NFS00001&l=da&oc=n01156&rbc=n01156&s=dhs&sbc=dkdhsftdppnotebook1
Kunne den måske være værd at købe? Hvilke erfaringer har brugerne herinde generelt med Dell maskiner?

Jeg har også bidt mærke i en bærbar fra MSI, som Komputer For Alle anbefaler på deres hjemmeside. Desværre ser det imidlertid ikke ud til, at den kan opgraderes inden køb. Men kunne den alligevel være et emne for mig? PC'en jeg taler om er følgende:
http://www.komputerforalle.dk/polopoly.jsp?d=512&a=7218

Nu vil jeg lade være med at komme med yderligere kommentarer og i stedet blot vente spændt på at høre, hvilken/hvilke bærbare pc'er, der er værd at bruge omkring 6000 - 8000 kr. på...

Med venlig hilsen
Sybrom.
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2007 - 19:57 #1
Avatar billede sybrom Nybegynder
11. januar 2007 - 23:31 #2
Tak for svaret, Haverslev!

Er der andre, der vil komme med deres bud på anbefalelsesværdige bærbare pc'ere?

Jeg er også interesseret i at høre, hvor stor en skærm en bærbar pc bør have, hvis man regner med jævnligt at arbejde/spille ved den i flere timer ad gangen.

Mvh. Sybrom.
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2007 - 07:49 #3
Personligt vil jeg ikke gå over 15,4" skærm, da f.eks en 17" pc er for stor/tung og det bliver mere en "slæbebar" pc og ikke en bærebar pc.

Hvis den skal bruges meget det samme sted, så ville jeg kigge på en Docking station / replikator.
Så kan du have koblet en skærm, tastatur, mus, internetkabel og printer til permanent.
Dg fåes dette ikke til alle bærebare maskiner.
Avatar billede sybrom Nybegynder
21. januar 2007 - 22:38 #4
Hej Haverslev

Det var ikke ligefrem fordi folk stod i kø for at komme med svar på mine forespørgsler i denne tråd. Men det skal du naturligvis ikke klandres for...Tværtimod skal du have mange gange tak for de gode råd. Jeg vil især tage det med skærmstørrelsen til mig, for mht. valg af bærbar pc, så bliver det nok til en Dell. Jeg regner med, at min kæreste og jeg træffer den endelige beslutning i løbet af den næste uge. Vi glæder os begge to meget til at få en hurtig og god bærbar snart!

Mvh. Sybrom.