Avatar billede slik Nybegynder
10. januar 2007 - 14:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Intet input signal

Min maskine er lige pludselig begyndt at melde, at der intet input signal er til skærmen, når maskinen startes op.
Hvad kan dette skyldes?

Jeg har naturligvis checket, at alle kabler sidder som de skal.

Håber på meget hurtigt svar/løsning.
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
10. januar 2007 - 15:35 #1
Har du slået skærmkortet fra i BIOS'en?
Er der strøm til dit skærmkort?
Avatar billede gurly Praktikant
10. januar 2007 - 15:38 #2
hvis skærmen både har en vga og en dvi indgang, og man i menuen i skærmen så kan skifte imellem de to indgange ?  (bare en mulighed)
Avatar billede slik Nybegynder
10. januar 2007 - 16:00 #3
Umiddelbart har jeg ikke gjort andet end at installere et netkort og fjerne et modem.
Det jeg imidlertid også oplever er, at første gang jeg tænder maskinen melder den "Intet input signal". Herefter må jeg stoppe maskinen på hård vis og genstarte igen, og herefter kommer signalet igennem.
Avatar billede robotten Praktikant
11. januar 2007 - 09:29 #4
Lyder som en forkert bios indstilling. Som Kenny skriver, så undersøg indstillingerne for skærmen i bios. Den kan fx stå til at skulle tage pci kort først, og du har et AGP kort i.
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2007 - 13:03 #5
?
Avatar billede slik Nybegynder
15. januar 2007 - 19:19 #6
Jeg har checket bios indstillingerne, men kan ikke finde nogen indgang, som ser forkert ud, dvs. problemet eksisterer stadig.
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2007 - 22:41 #7
Har du mulighed for st prøve med et andet skærmkort? Er der evt. skærmkort på bundkortet? Husk at tage det andet skærmkort ud først.
Avatar billede slik Nybegynder
16. januar 2007 - 21:38 #8
Jeg tror, jeg muligvis har et gammelt skærmkort i skabet. Er der en nem måde at finde ud af, om der er skærmkort på bundkortet? (udover at åbne kabinettet, aflæse navnet og slå det op).

Det der undrer mig er, at problemerne er opstået efter at jeg blot har fjernet er et modem og sat et netkort i i stedet for. Modemet fjernede jeg, da maskinen åbenbart havde svært ved at acceptere begge kort (ville ikke starte korrekt). Kan et modem indeholde andet end blot et modem?
Avatar billede robotten Praktikant
17. januar 2007 - 08:02 #9
Hvis de rer skærmkor tpå bundkortet, vil du kunne se det bagpå. Så vil der sidde et skærmstik opppe ved de andre porte.

Netkortet kan godt konflikte med skærmkortet. Prøv at atge nekrortet ud.

Du kan også have kommet til at skubbe til skærmkortet, idet du har sat netkortet i. Skub alle kort godt fast igen. Evt. tage dem ud, og tjekke for skidt i soklen og på tilslutningsbanerne på skærmkortet.
Avatar billede slik Nybegynder
21. januar 2007 - 09:34 #10
Der var ikke skærmkort på bundkortet. Nyt skærmkort løste heller ikke problemet.

Hvis netkortet konflikter med skærmkortet - hvordan kommer jeg videre? (Jeg har jo prøvet at sætte et nyt skærmkort i + et andet netkort)
Avatar billede robotten Praktikant
21. januar 2007 - 16:26 #11
Tag alt andet ud, end lige skærmkortet. Tjek også, om ram'ene sidder korrekt i soklen.

Reset bios via bundkortet. Enten en jumper eller to loddeøjne der skal kortsluttes.
Avatar billede robotten Praktikant
26. januar 2007 - 11:44 #12
?
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2007 - 19:51 #13
HEP!
Avatar billede slik Nybegynder
06. februar 2007 - 16:41 #14
Det var dog en imponerende iver (eller utålmodighed), robotten udviser her + i andet allerede lukket spørgsmål. Vi er jo nogle, som af den ene eller den anden grund ikke altid kan sidde på Eksperten. Gør du dig nogle tanker om det? - eller er det os andre, som virkelig skal skemalægge vores spørgsmål i forhold til en arbejdsplan?

Hvis du kigger min historie igennem vil du se, at jeg altid har lukket mine spørgsmål, så dine "kommentarer" er urimelige!

Mit problem er ikke løst, men jeg lukker alligevel spørgsmålet, da jeg ikke gider flere af robottens "kommentarer".

Jeg takker for robottens interesse i mit spørgsmål og har værdsat hjælpen. Jeg kan godt uddele point, hvis det er det, der er robottens problem, selvom problemet ikke er løst. Er det dit ærinde robotten?
Avatar billede robotten Praktikant
06. februar 2007 - 20:21 #15
Bare accepter dit eget svar, når dit problem ikke er blevet løst :)