Avatar billede camillalouise Praktikant
10. januar 2007 - 11:53 Der er 21 kommentarer

Programmering af skabelon

Hvem kan hjælpe mig med at lave en skabelon til mig til en hjemmesiden?? Hjemmesiden skal egentlig bygges meget simpel op, men har svært ved lige at lave skabelon og iframes (mon det jeg skal bruge?) Så de forskellelige sider hentes ind.

Ved hvordan den skal se ud (og kunne maile design) så behøver kun skabelon og kan selv derefter lave de andre sider eller indholdet

Er dette meget omfattende??

Håber nogle kan hjælpe mig er virkelig lost :o/

Med venlig hilsen Camilla

Håber du kan hjælpe….??
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2007 - 11:58 #1
lyder til at du skal have designet lagt i et CMS (Content Management System) så designet ligger fast

Dernæst kan du (og evt. andre) logge ind og tilføje/redigere indholdet - uden at komme til at ødelægge indholdet.
Avatar billede camillalouise Praktikant
10. januar 2007 - 12:02 #2
Uha lyder svært og koster det noget?? Behøves dette, kan den ikke opdateres uden cms. Hvis jeg nu har "grundskabelon" og kun indholdet der skifter, så er det vel nemt at rette?? (hmm lyder nemt, men kan ikke lave det, suk) :o)
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 12:05 #3
Afhængig af designet vil det sikkert ikke tage en garvet mand at smide det ind i et CMS, hvis du altså har design og alt grafik som skal bruges til desginet. Har du mulighed for at vise os det ?
Avatar billede camillalouise Praktikant
10. januar 2007 - 12:14 #4
Garvet :o) Bare det var mig........:o/ Kan lave en pdf af sideopsætning, kan jeg sende den til dig ? CMS har jeg slet ingen kendskab til? Troede det kostede penge??
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 12:20 #5
Jeg forsøger igen ! :-)

Har du alt grafik der skal bruges for at lave designet ?

Det er lidt nemmere når vi kender designet ! Det vil sikkert koste en lille smule afhængig af system og design !
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. januar 2007 - 12:20 #6
CMS'er koster ikke nødvendigvis penge. F.eks. er der CMSer som Joomla (http://www.joomla.org) der er gratis at benytte.

Du kunne også overveje at bruge includes, hvilket jeg har skrevet en artikel om her: http://www.eksperten.dk/artikler/1040 (5 point).
Avatar billede camillalouise Praktikant
10. januar 2007 - 12:21 #7
Ja skulle mene jeg har det hele...........:o)
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 12:23 #8
Selve CMS systemmet koster ingen penge, det er nok mere implementering af designet afhængig af hvor kompliceret designet er
Avatar billede camillalouise Praktikant
10. januar 2007 - 12:35 #9
Ja har alt hvad der skal bruges.............:o) Det jeg tænker er at hvis skabelon med menubar, logoer mv. ligger fast, så er det jo kun indholdet der skal skifte ik? Godt der ikke findes dumme spr........hmm :o)
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. januar 2007 - 12:45 #10
Er det forstået korrekt at du blot ønsker at omforme et billede el. lign. til en hjemmesideskabelon?

I givet fald kan du bruge en "image slicer" til at dele billedet automatisk op, så det kan passe ind i en HTML-tabel. Til formålet kan bruges et program som Splitz (http://www.feldfunker.de/software/splitz.htm), eller - hvis du har programmet - den indbyggede funktion i Photoshop.
Avatar billede camillalouise Praktikant
10. januar 2007 - 13:27 #11
Nej det jeg ønsker er at få lavet en hjemmeside, og i det mener jeg, den grundlæggende skabelon, hvor kun indholdet skifter når der trykkes på de forskellige menuer.... Er det ikke normalt at gøre det sådan? Forstår kun at anvende dreamweaver og Frontpage, men har svært ved selv at lave skabelon, da jeg ved der er mange ting der skal tage hensyn til (skærm, grafik, opsætning) og ved det er smart at lave Css Style, men hvordan. Tror det er omfattende at sætte sig ind i :o/ Så kort og godt det jeg mangler er en hjemmeside, lavet som skabelon, hvor jeg efterfølgende selv kan sætte indholdet ind. Hmm håber i forstår mig............??
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 15:25 #12
Det er jo meningen med et CMS at man har en skabelon som automatisk sikrer at design følges og menu udvides ud fra de kriterier som er sat
Avatar billede camillalouise Praktikant
10. januar 2007 - 16:24 #13
Okay....... Men er det meget omfattende? Og ville/gider du kunne hjælpe og hvad skal det koste??
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 16:39 #14
Kan vi se designet ?
Avatar billede rasmusthomsen Nybegynder
10. januar 2007 - 21:26 #15
hej Camilla - nogen skal jo komme med en pris...

vi vil gerne lave det for dig for 2000,- inkl. opsætning af cms system.

Det smarte ved at bruge et cms system, er at du ikke skal ind i det enkelte html dokument, og ændre i indholdet. Men kan gøre det i et administrationsmodul. Derudover kan du styre hvornår nye tekster eller billeder, skal publiceres, og du kan give andre begrænset adgang til at ændre indhold.

Hvis det har din interesse kan du sende mig en mail på rasmus.thomsen@sr2media.dk

hilsen

Rasmus Thomsen / sr2media.dk
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 21:41 #16
Jeg vil gerne give en pris når jeg har set designet
Avatar billede camillalouise Praktikant
11. januar 2007 - 08:28 #17
Okay.....:o) 2000 kr. er det inkl ALT?? Vil bare sikre mig at der ikke kommer ekstra udgifter derudover?

Vil gerne vise designet, skal jeg sende en mail eller??
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2007 - 10:35 #18
Ja, så send en mail eller kontakt mig på MSN
Avatar billede rasmusthomsen Nybegynder
11. januar 2007 - 23:21 #19
send en mail, så kigger jeg på det...
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:26 #20
Jeg må melde pas på denne opgave
Avatar billede torbenra Nybegynder
19. september 2008 - 12:53 #21
<a href="http://www.profserver.net">Joomla</a> profserver.net hjælper dig gerne.