Avatar billede clausito Seniormester
10. januar 2007 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows lukker pludselig

I den senere tid lukker min PC pludselig midt i en proces - det kan være em brænding af CD, et antispyware program eller bare helt af sig selv - den skal så genstartes, men det kan kun ske efter omkring et minut. Det er irriterende og har I en forklaring? Ser ikke til det sker ved brug af Internet eller programmer som Word

OS er Windows XP prof og der er 1024 RAM og en processor på
3,06 Hhz
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 12:38 #1
1 du har valgt server gruppen og undergruppen BSD, du har windows og XP, du vil nok få noget bedre hjælp hvis du spørg i den rigtige gruppe ;)
Avatar billede clausito Seniormester
10. januar 2007 - 12:42 #2
Korrekt - beklager
Avatar billede gratis Nybegynder
10. januar 2007 - 13:38 #3
det ka være mange ting... en windows opdatering, en program opdatering, installering af et nyt program, eller snavs på maskinen for bare at nævne lidt forskelligt, det nemmeste er at prøve med systemgendannelse:

Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt.Du kan fortryde gendannelsen skulle det være.
Avatar billede dennispoulsen Nybegynder
10. januar 2007 - 16:34 #4
Du har nok fået en "big blue screen" efter at Bill G fik det til en præsentation af Windows har man valgt default at genstarte maskinen frem for at vise fejlmeddelsen på en blå skærm.
Dette kan ændres når du står på skrivebordet tryk f1 for hjælp og skriv søge ordet Automatic restart eller på dansk automatisk genstart, her vil du få en masse god hjælp til løse dit problem.
Eller gør som følger :
Du skal være logget ind som administrator, valg menue <Start><Kontrol panel><system><advanced> og <settings> i afdelingen startup and recovery, her kan du slå automatisk restart fra.

Næste gang du har en fejl vil den blive stående på skærmen og du vil kunne se hvilken device driver eller hardware fejl der har forårsaget fejlen, så kan du gå mere systematisk tilværks i din fejlsøgning.

Den store model er at installere en debug kernel for at fejlsøge, men så er det altså hurtigere at geninstallerer windows..
Avatar billede clausito Seniormester
10. januar 2007 - 17:05 #5
Dennis ide lyder godt - måske kan jeg så finde fejlen. Har prøvet med nogle register fix programmer- tror jeg skal i gang med lidt oprydning. Måske er der "snavs" på min PC. Kender I nogle gode fix PC programmer - er ikke meget for selv at rode med tingene - er ikke den store nørd

Synes Dennis fortjener points