Avatar billede heinoma Nybegynder
10. januar 2007 - 10:38 Der er 15 kommentarer

trådløsinternet virker ikke

hey mit trådløse internet virker ikke der står at windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse

hvis du har aktiveret et andet program til at administrere denne trådløse forbindelse skal du bruge den software.

og det ved jeg ikke om jeg har.. hjælp
Avatar billede Six Nybegynder
10. januar 2007 - 11:24 #1
Lidt flere informationer: Hvilken router har du? Har du installeret software, da du satte din router op ?
Avatar billede robotten Praktikant
10. januar 2007 - 13:26 #2
Prøv:
Egenskaber for trådløs netforbindelse -> fanebladet "trådløse netværk" -> Falg af ved "brug Windows til at konfigurerer..."

Har du ikke det midterste faneblad, er det fordi et andet program går ind og overstyrer windows' eget trådløse netværksstyring. Hvad hedder dit netkort? Der må ligge et ikon nede i menubaren, der kan åbnes, og styre det trådløse netværk.
Avatar billede heinoma Nybegynder
14. januar 2007 - 20:10 #3
hej kan ikke finde faneblad,, men mit netkort hedder intel(R)PRO/Wireless 2200BG
Avatar billede robotten Praktikant
14. januar 2007 - 20:21 #4
Netop. Så overstyrer Intel's eget software Windows' eget. Nede i menubjælken (ved siden af uret" ligger der et programikon til Intel's software. Højreklik her, og start dette op. Find det sted, hvor der kan vælges om dette program skal styre netkortet, eller ej.

Alternativ 1: Lær at brug Intel's eget styrprogram til netkortet. Det er ikke så svært, der er en god guide.

Alternativ 2: Gå ind i tilføj/fjern programmer, og "slet intel pro wireless".
BEMÆRK: Så ryger driveren også, så hav denne klar til installtion igen. Men dog kun driveren, og ikke hele pakken med intel's software. For så har vi bare samme problem igen. Skriv evt. pc model, så finder vi den rigtige driver inden.
Avatar billede heinoma Nybegynder
14. januar 2007 - 20:25 #5
flere informationer her:

Hvis du vil have, at windows skal konfigurere denne trådløse forbindelse, skal du starte tjenesten automatisk konfiguration af trådløse enheder (WZC). Hvis du vil have oplysninger om hvordan tjenesten startes, skal du se i artiklen 871122 i microsoft knowledge base på webstedet http://www.microsoft.com

det kan jeg ikke få til at fungerer...
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2007 - 08:04 #6
Nu har jeg ikke lige set den artikel, men det er heller ikke nødvendigt.
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2007 - 13:05 #7
Har lige siddet ved en pc, med et intel netkort. Der kan du via tilføj/fjern programmer gå ind og afinstallerer pro/wireless programmet. Driverne ligger for sig, og kan også ses på listen over programmer der kan fjernes.
Avatar billede heinoma Nybegynder
15. januar 2007 - 16:55 #8
sorry, men inde på tilføj/fjern programmer,, kan jeg ikke finde pro/ wireless er det fordi det hedder noget andet?

har gået ind på kontrolpanel og derefter ind på tilføj/fjern programmer...
Avatar billede heinoma Nybegynder
15. januar 2007 - 17:01 #9
har lige fundet ud af at mit net virker derhjemme, men ikke på skolen..
Avatar billede robotten Praktikant
15. januar 2007 - 22:39 #10
Kan være fordi, at de på skolen har en opsætning der gør, at du umiddelbart ikke kan komme på. Oftest skal der en kode til. Det kommer an på dkolens politik, om du må få adgang til netværket med privat pc.
Avatar billede heinoma Nybegynder
16. januar 2007 - 10:55 #11
har koden, har også prøvet at slette mit netkort, men den gider stadig ikke... ved ikke hvorfor
Avatar billede robotten Praktikant
16. januar 2007 - 11:07 #12
Hvis de tvirker hjemme, er det rent opsætnmingsmæssigt på skolen, dvs. den kode du har, samt hvilken kryptering der køre (wpa/wpa-psk osv). Det må du få den lokale it-guru til at hjælpe dig med
Avatar billede robotten Praktikant
18. januar 2007 - 08:34 #13
?
Avatar billede robotten Praktikant
22. januar 2007 - 10:20 #14
Hep!
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:29 #15